Przewóz 9 i Stoszki 9 - FORUM MIESZKAŃCÓW

Ogłoszenie

UWAGA! Nie mając statusu "Mieszkańca" NIE widzisz wszystkich działów forum w tym najważniejszego, gdzie odbywają się dyskusje członków WM - zalecamy więc weryfikację

#16 2010-02-12 16:34:25

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w Krakowie i okolicach

Znalezione na jakimś forum:
środek geometryczny względem granic miasta:
(co ciekawe EC Łęg wypada mniej więcej w tym punkcie)
http://i601.photobucket.com/albums/tt100/wolontariusz_bucket/rodek-geom.jpg


środek geometryczny względem intensywnej zabudowy mieszkaniowej:
(tutaj pada na Zabłocie)
http://i601.photobucket.com/albums/tt100/wolontariusz_bucket/rodek-geom-int.jpg

Offline

 

#17 2010-02-12 19:09:56

Eskadek

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-12-14
Posty: 216
Punktów :   

Re: Inwestycje w Krakowie i okolicach

Ja podepnę adres tego forum. Może ktoś będzie zainteresowany.

http://www.skyscrapercity.com/showthrea … 1&page=259

Offline

 

#18 2010-02-13 20:09:31

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w Krakowie i okolicach

Gazeta Krakowska 2010-02-13:

Tramwaje pojadą szybciej

KRAKÓW. Od soboty tramwaje nr 3, 5, 6, 7, 9, 13, 23, 24 i 50 pojadą o dwie minuty szybciej. Przyspieszenie to efekt prac przy obszarowym systemie sterowania ruchem w mieście.

- Po prostu system nauczył się miasta i tramwaje mogą prędzej pokonać niektóre odcinki - informuje Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Kolejny raz mają przyspieszyć we wrześniu.

Siemens, który wdrożył system do krakowskiej komunikacji i pracuje nad jego udoskonaleniem zapewnia, że to nie koniec zmian. - Ciągle obserwujemy i sprawdzamy, jak wszystko działa. Niewykluczone, że wkrótce zostaną wprowadzone kolejne ulepszenia - zaznacza Mirosław Salwach z krakowskiego oddziału Siemensa.

Gdy ponad rok temu uruchamiali linię Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, czas przejazdu linii 50 wynosił 42 minuty. - Teraz, po wprowadzonych zmianach, linia 50 z Kurdwanowa do Krowodrzy w godzinach szczytu popołudniowego przejedzie w 37 minut, a przez większą część dnia czas jej przejazdu będzie krótszy i będzie wynosił tylko 36 minut - podkreśla Jacek Bartlewicz, rzecznik ZIKiT.

W dni powszednie linia numer 50 będzie wyjeżdżała z pętli na Kurdwanowie minutę później niż do tej pory. Rozkład wyrówna się z dotychczasowym na przystanku przy "Kablu", dzięki temu, że specjaliści od sterowania ruchem zmniejszą czas przejazdu pomiędzy przystankami "Bieżanowska" i "Kabel" z dwóch minut do jednej minuty. - Druga minuta zostanie "zaoszczędzona" pomiędzy przystankami "Rondo Grzegórzeckie" i "Rondo Mogilskie" - dodaje Bartlewicz.

W przeciwnym kierunku czyli z Krowodrzy do Kurdwanowa minuta zostanie odjęta pomiędzy przystankami "Dworzec Towarowy" i "Politechnika" oraz przystankami "Powstańców Wielkopolskich" i "Cmentarz Podgórski".

Z Kurdwanowa do Krowodrzy i z powrotem będziemy jeździć szybciej tramwajami wszystkich linii, które przejeżdżają korytarzem KST. - Zmienia się też odpowiednio ich rozkłady jazdy - podkreśla Pyclik.

Krótsza o dwie minuty jazda to na pierwszy rzut oka niewielka zmiana w komunikacji.

Specjaliści zapewniają jednak, że tak nie jest. - Oszczędność dwóch minut na całej trasie to tak jakby ominięcie jednego całego skrzyżowania - tłumaczy Pyclik. - Dwie minuty właśnie trwa zmiana cyklu świateł na skrzyżowaniu. A wprowadzenie takiej drobnej zmiany oznacza gruntowną modyfikację rozkładów jazdy kilku tramwajów - dodaje.

Szybki tramwaj po raz kolejny może przyspieszyć we wrześniu, wtedy bowiem ma zostać uruchomiona część odcinka KST, którego budowa właśnie ruszyła. Odcinek ten połączy rondo Grzegórzeckie z ul. Nowohucką i ul. Powstańców Wielkopolskich.

Małgorzata Stuch
Gazeta Krakowska

Offline

 

#19 2010-02-13 20:28:00

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w Krakowie i okolicach

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, … wnych.html

Ścieżka sportowa wokół Błoń dla aktywnych
Krakowski Zarząd Infrastruktury Sportowej wspólnie ze Stowarzyszeniem U Siemachy planuje utworzenie wokół Błoń nowoczesnej ścieżki sportowej. Pierwsze efekty mamy zobaczyć już przed wakacjami.

Pętla wokół Błoń to jedno z ulubionych miejsc miłośników joggingu, rolek, rowerów czy coraz modniejszego w ostatnim czasie nordic walkingu. Latem można tam zobaczyć prawdziwe tłumy sportowców w każdym niemal wieku. Czasem są to całe rodziny. Dlatego z myślą o stale rosnącej liczbie użytkowników ZIS wspólnie ze Stowarzyszeniem "U Siemachy" chce stworzyć tam nowoczesną strefę aktywności na wzór takich miejsc jak Millennium Park w Chicago czy Central Park w Nowym Jorku.

Zdaniem ks. Andrzeja Augustyńskiego ze Stowarzyszenia "U Siemachy" warto nadać temu miejscu lepszy standard. Marzy, aby na specjalnie przygotowanym torze można było rozgrywać na przykład zawody rolkowe. ZIS ma już wstępny zarys takiej strefy. Chce wymienić nawierzchnię, ustawić nowe ławki z miejscem do przebrania dla rolkarzy, a całość uzupełnić o oświetlenie rzucające światło na ścieżkę.

Całkowity koszt realizacji projektu szacowany jest na 4 mln zł. - Część tych pieniędzy postaramy się pozyskać od sponsorów. W tym celu prowadzimy już rozmowy z potencjalnym partnerem, firmą ArcelorMittal - informuje Krzysztof Kowal, dyrektor ZIS-u w Krakowie.

Pierwszy milion ma być spożytkowany jeszcze w tym roku. Pieniądze te mają pozwolić na stworzenie odpowiedniej infrastruktury wzdłuż ul. Piastowskiej. Dziś to wąskie gardło pętli wokół Błoń stwarza wiele problemów: jest niebezpieczne i niekomfortowe. Często dochodzi tam do wypadków z udziałem rowerzystów, rolkarzy i pieszych. Przebudowa miałaby ruszyć już w kwietniu, a zakończyć się jeszcze przed wakacjami.

- Nierówne płyty chodnikowe chcemy zastąpić bezpieczną sztuczną nawierzchnią. Taka sama pojawi się na całej długości strefy dla aktywnych. Odcinek od ul. Piastowskiej zostanie poszerzony po to, aby stał się bezpieczniejszy i wygodniejszy dla użytkowników - zapowiada dyrektor Kowal.

W tym celu trzeba będzie zająć dwumetrowej szerokości pas Błoń. Takie rozwiązanie wymaga jednak zgody wojewódzkiego konserwatora Jana Janczykowskiego. Łąka w całości wpisana jest bowiem do rejestru zabytków. Ten przeszkód nie widzi. - Zgadzam się na takie rozwiązanie. Warunek jest jeden. Żadne drzewo, które stoi wzdłuż chodnika, nie może ucierpieć - mówi konserwator. Dyrektor Kowal uspokaja: - W projekcie nie ma mowy o wycince jakiegokolwiek z drzew. Nasze działania mają podnieść jakość tego miejsca, a nie ją obniżyć.

W części Błoń położonej naprzeciw hotelu Cracovia autorzy koncepcji rozważali również utworzenie placyku ze sprzętami dla rolkarzy umożliwiającymi wykonywanie przez nich ewolucji. Na to jednak wojewódzki konserwator już zgody nie wydał.

- Takie rozwiązanie w żadnym razie nie wchodzi w grę - mówi stanowczo Janczykowski. Zanim jednak wokół Błoń rozpoczną się jakiekolwiek prace, o opinie na temat ostatecznego wyglądu strefy aktywności w ramach konsultacji społecznych zapytani zostaną sami użytkownicy.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków

Mój komentarz: Jestem przeciwny. Wpychają na siłę wszystkie środki w centrum. A na obrzeżach dalej 3 świat

Ostatnio edytowany przez laku82 (2010-02-13 20:28:22)

Offline

 

#20 2010-02-14 12:40:48

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w Krakowie i okolicach

Jak chcemy organizować zimową olimpiadę, to tylko w Krakowie

Według Piotra Nurowskiego, prezesa Polskiego Komitetu Olimpijskiego, organizacja igrzysk olimpijskich w Krakowie i Zakopanem to nie science-fiction, a możliwa do zrealizowania wizja, która wymaga tylko dobrej organizacji.
Czasu na przygotowania jest sporo, bo najbliższy wolny termin igrzysk to dopiero rok 2022. Po Vancouver olimpijskie zmagania zaplanowano już za cztery lata w rosyjskim Soczi w Rosji, a w 2018 r. o organizację ubiegają się niemieckie Monachium, francuskie Annency i Pyeongchang w Korei Południowej.

Jakie więc położony w dolinie i pozbawiony gór Kraków ma atuty? Hoteli u nas w bród, a wiele z nich ma bardzo wysoki standard. Gotowe przecież są na Euro 2012, które uciekło nam sprzed nosa. Mamy lotnisko obsługujące rocznie miliony pasażerów oraz plany rozbudowy kolei aglomeracyjnej. Mimo to władze Krakowa z dystansem podchodzą do idei organizacji igrzysk w Małopolsce.

- Podczas spotkania z władzami PKOL prezydent zadeklarował, że służy ofertą miasta dla organizacji igrzysk. Musimy jednak realnie oceniać nasze możliwości - mówi Barbara Janik, pełnomocnik prezydenta Jacka Majchrowskiego ds. sportu.
- Mamy za słabe trasy. Przeszkodą są warunki naturalne.

Urzędnicy magistratu przyznają jednak, że jeśli górskie regiony Małopolski przeskoczą problemy związane z naturą, to Kraków może skusić organizatorów igrzysk. W Zakopanem też nie widać entuzjazmu z wypowiedzi Nurowskiego.
- Znam doskonale Piotra. Wielokrotnie na ten temat rozmawialiśmy - zaznacza Janusz Majcher, burmistrz Zakopanego. - Sami nie jesteśmy w stanie zrobić olimpiady zimowej, nawet jako miasto wspomagające dla Krakowa, ale szansą byłaby kooperacja ze Słowakami - nie kryje Majcher.

Jego zdaniem problem stanowią dwie trasy - do biegu zjazdowego i do supergiganta. - W Polsce po prostu nie ma takich gór, aby móc przeprowadzić te konkurencje, a na Słowacji są. Poza tym trzeba pamiętać, że nasi południowi sąsiedzi mają niesamowicie rozwiniętą bazę hokejową - zaznacza Majcher.

Przez władze Zakopanego może przemawiać jednak nutka rozgoryczenia, bo miasto starało się już o olimpiadę w 2006 r. Ponad 100-osobowa grupa działaczy i dziennikarzy pojechała do Seulu gdzie podejmowano decyzję w tej sprawie, ale oprócz dobrych chęci nie wzięli ze sobą nic. Wtedy Zakopane nie miało praktycznie żadnej infrastruktury, tylko starą skocznię narciarską. Za mało hoteli na odpowiednim poziomie. Wtedy wygrał włoski Turyn.

Inaczej, bardziej optymistycznie, na sprawę patrzą na Sądeczczyźnie. Krynica Zdrój posiada na Jaworzynie Krynickiej piękne stoki narciarskie, które mają homologacje Międzynarodowej Federacji Narciarskiej. Można rozgrywać tam slalom, slalom gigant i super gigant zarówno kobiet jak i mężczyzn. Do transportu narciarzy jest gondolowa kolej linowa.

- Te same trasy można wykorzystać również do rozgrywania zawodów snowbordowych. Z kolei w uzdrowisku pod Górą Parkową jest hala lodowa mogąca pomieścić 3,5 tys. kibiców i dysponująca pełnym zapleczem dla imprez z najwyższej półki - mówi Jan Łuszczewski, prezes GOPR.
To wystarczy do rozgrywania meczów hokejowych w fazie grupowej. W krynickiej hali lodowej odbywały się już też zawody Pucharu Świata w wyścigach łyżwiarskich. W hali tej możliwe jest też toczenie boju przez łyżwiarzy figurowych i organizowanie zmagań w curlingu.

Krynica ma obiekty hotelowe o wysokim standardzie, w tym pięcio i czterogwiazdkowe. Co ważne w przypadku zawodów najwyższej rangi w konkurencjach mogących spowodować kontuzje zawodników, na miejscu jest szpital z wysoko notowanym oddziałem chirurgicznym. W uzdrowisku są też dwa lądowiska śmigłowcowe
Problemem jednak mogą być drogi. Dojazd Zakopianką do stolicy Tatr to dla kierowców gehenna, ale są zakrojone na szeroką skalę prace przy modernizacji drogi, są też na to duże pieniądze.

Co mamy
- Hala lodowiskowa w Krakowie jest modernizowana. Ma pomieścić 2,5 tys. widzów. Z kolei hala w Nowym Targu mieści 3,5 tys. widzów.
- W Zakopanem mamy skocznie narciarskie - Małą, Średnią i Wielką Krowkiew, Trybuny przy tej ostatniej mogą pomieścić 40 tys. widzów.
- W Kościelisku-Kirach znajduje się stadion i trasy biathlonowe. Obywały się tam już imprezy rangi mistrzostw świata i Europy.

Co będzie
- Tor bobslejowy w Krynicy. Miał być gotowy pod koniec 2010 r., ale budowę opóźniają protesty ekologów. Gdy powstanie, będzie trzecim co do długości torem na świecie. Od startu do mety - 1613 metrów.

Czego brakuje
- Tras do biegu zjazdowego i supergiganta. Jak twierdzi burmistrz Zakopanego nie mamy wystarczająco wysokich gór do ich wytyczenia.

http://www.gazetakrakowska.pl/stronaglo … material_2

Offline

 

#21 2010-02-16 22:00:03

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w Krakowie i okolicach

http://przestrzen.krakow.pl/nowe_centrum/media/800/KCK-1_aerial_zbliz.jpg
[size="1"]Na ilustracji jedna z koncepcji zagospodarowania Nowego Centrum Miasta, opracowana przez studentów czwartego roku Wydziału Architektury
Politechniki Krakowskiej: Konrada Loescha, Wojciecha Nowaka, Bartłomieja Pyrzyka i Witolda Sienkiela w ramach przedmiotu Projektowanie
Urbanistyczne Obszarów Śródmiejskich[/size]

Krakowskie Stowarzyszenie Przestrzeń-Ludzie-Miasto informuje, że zwróciło się do Prezydenta Miasta Krakowa
prof. Jacka Majchrowskiego o pilne podjęcie działań planistycznych związanych z zagospodarowaniem terenów
położonych w centrum miasta, po wschodniej stronie torów kolejowych, ograniczonych od północy murem
Cmentarza Rakowickiego, od wschodu ulicą Rakowicką, od południa ulicą Topolową, a od zachodu linią torów
kolejowych. Teren ten, wg dokumentów planistycznych miasta stanowi część [SIZE="4"]Nowego Centrum Miasta.[/SIZE]

[SIZE="4"]Co kwestionujemy:[/SIZE]
Najważniejszą kwestią, która budzi nasze zastrzeżenia jest brak działań planistycznych w odniesieniu do obszaru
Nowego Centrum Miasta, mimo zapisanej dokumentach planistycznych ważnej roli, jaką ten obszar ma pełnić.

[SIZE="4"]Co postulujemy:[/SIZE]
Postulujemy przede wszystkim opracowanie dla obszaru Nowego Centrum Miasta miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego. Dokument ten nie tylko określi funkcje i formy mających powstać budynków,
ale także zapewni ciągłość przestrzeni publicznych, umożliwi wyeksponowanie znajdujących się w sąsiedztwie
ważnych obiektów zabytkowych, a przede wszystkim – pozwoli na właściwe zintegrowanie z sąsiednimi
obszarami miasta i rewitalizację tego, bardzo atrakcyjnego, a do niedawna niedostępnego fragmentu
śródmieścia. Przemyślane wykreowanie nowych przestrzeni publicznych, optymalne wyważenie funkcji
powstających budynków, a także uwzględnienie priorytetu dla zrównoważonych form transportu (pieszego,
rowerowego i zbiorowego) zapewni wykreowanie w tej części miasta nowoczesnej i niepowtarzalnej dzielnicy
śródmiejskiej, która stanie się wizytówką Krakowa XXI wieku.
Zapraszamy do zapoznania się z naszym opracowaniem, które załączamy.

[SIZE="4"]Kim jesteśmy:[/SIZE]
Krakowskie Stowarzyszenie Przestrzeń-Ludzie-Miasto jest organizacją pozarządową skupiającą osoby o
rozmaitych zawodach i zainteresowaniach, pracujące społecznie. Naszym celem jest m.in. dbanie o kształt i
jakość przestrzeni publicznych – ulic, placów, parków – jako tych miejsc w mieście, z którymi wszyscy mamy
styczność, a które decydują o obrazie miasta, jakie pamiętamy przez lata.

Zapraszamy także do zapoznania się ze stroną internetową Projektu Nowe Centrum Miasta oraz materiałami do pobrania:

Projekt Nowe Centrum Miasta – wersja skrócona broszury
Projekt Nowe Centrum Miasta – wersja pełna broszury
Projekt Nowe Centrum Miasta – list do władz
Projekt Nowe Centrum Miasta - informacja wstępna

Offline

 

#22 2010-02-24 11:50:24

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w Krakowie i okolicach

Konsultacje społeczne dot. przedsięwzięcia pn.: „Północna obwodnica Krakowa”:
http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/ … +Krakowa_/

Offline

 

#23 2010-03-01 12:22:54

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w Krakowie i okolicach

Offline

 

#24 2010-03-01 12:33:09

 Leonidas

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-01-07
Posty: 463
Punktów :   

Re: Inwestycje w Krakowie i okolicach

Bardzo śmieszne Meczy ME nie możemy mieć, przy takich atrybutach i tradycji, jaką ma Kraków, bo mamy d... władze, a myślimy o IO? Równie dobrze możemy marzyć o powrocie stolicy do Krakowa (abstrahując, czy tego byśmy chcieli...) Zakopane tyle o ZIO krzyczy, a w sprawie krótkich odcinków Zakopianki tyle lat kłócą się jak osły.
Mam nadzieję, że nikogo nie urażę, ale tym, co się marzą o IO w Krakowie w 2020, to bym powiedział: nie wiem, co bierzecie, ale nie palcie tego więcej

Ostatnio edytowany przez Leonidas (2010-03-01 12:36:01)


Tadeusz Styrski
-----
Płaszów na Facebooku
http://www.facebook.com/group.php?gid=158812464132402

Offline

 

#25 2010-03-01 12:49:56

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w Krakowie i okolicach

ME nie mamy bo mamy w Polsce chorą korupcję polityczną. Bo obiektywnie to właśnie Kraków ma realny stadion który potem będzie realnie utrzymany z biletów i w 60% pełny na każdym meczu.
Nie chce tu robić wywodów czemu powinniśmy dostać organizacje ME kosztem Wrocławia czy Gdańska, ale w skrócie powiem tak: Wrocław ma Schetynę, Gdańsk Tuska a my kogo mamy ?
Samo pretendowanie do Igrzysk już dużo daje w PR - Wrocław kandydował do Expo i do kilku innych rzeczy nie mając z góry na to szans, a jednak wyrobili sobie dzięki temu markę przynajmniej w Polsce.

Offline

 

#26 2010-03-01 13:07:48

 Leonidas

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-01-07
Posty: 463
Punktów :   

Re: Inwestycje w Krakowie i okolicach

Daje, jeśli się coś zrobi w tym kierunku, a my nic nie robimy. Zbiera się grupa zapaleńców/napaleńców, która opublikuje manifest, tyle. Od tego się rzeczywistość nie zmieni.
Powiem Ci tak Laku. Wszystko ładnie, jeśli przegrywa się na głosowaniu w MKOL, mając wykonane konkretne założenia. Bo jeśli kończy się to tak jak np. kandydatura na siedzibę tego biura UE, gdzie Kraków po prostu się ośmieszył (inni profesjonalnie lobbowali, zrobili prezentacje, a Kraków wysłał poczęstunek z Krówek), to na prawdę lepiej w ogóle nie zaczynać.

Póki co, Kraków jest gotowy na zorganizowanie tylko jednych zawodów: jazda po muldach/dziurach na łańcuchu za ciągnikiem Takie zawody dłużej by wspominano niż największe upadki na snowcrossie i innych dyscyplinach narciarstwa dowolnego

Ostatnio edytowany przez Leonidas (2010-03-01 13:10:55)


Tadeusz Styrski
-----
Płaszów na Facebooku
http://www.facebook.com/group.php?gid=158812464132402

Offline

 

#27 2010-03-01 13:46:10

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w Krakowie i okolicach

Za kilka lat jak dobrze pójdzie będziemy miec:
- basen olimpijski na 50m
- halę na 15 000 osób - jedną z najlepszych w Polsce
- mniejszą halę Wisły Kraków na chyba 5000 m2, do tego jako treningowe w dalszym ciągu mamy starą halę Wisły i coś o jakiejś hali dla Cracovii się mówi, do tego na pewno przyzwoitka jest hala PK na Czyzynach czy Hala na Kolnej)
- przyzwoite zmodernizowane lodowisko Cracovii na ok 2500 osób.
- 3 w miarę profesjonalne stadiony (Wisła, Cracovia, Hutnik)
- stadion lekkoatletyczny AWF
- Tor kajakarstwa górskiego na Kolnej

Igrzysk letnich się tu nie zrobi, ale ME/MŚ w koszykówce/siatkówce kobiet/mężczyzn to już czemu nie.
Co Wrocław zbudował poprzez swoje starania do Expo czy EIT ? Nic, ale wiele zdziałali w sferze PR i to już jest gra warta świeczki.
Do igrzysk olimpijskich na pewno da się wykorzystac halę w czyżynach i lodowisko Cracovii, inne miasta też coś mają (w Krynicy budują jeden z najdłuższych torów bobslejowych na świecie)
Oczywiście są problemy (slalom), ale powalczyc można.

To też jest różnica w podejściu naszym i Wrocławiu - we Wrocławiu od razu podjęliby walkę i gazety pisałby by dobrze o tym pomyślę - u nas urzędnicy nic nie zrobią a gazety będą na Kraków wylewać pomyje.

Offline

 

#28 2010-03-01 14:33:49

 Leonidas

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-01-07
Posty: 463
Punktów :   

Re: Inwestycje w Krakowie i okolicach

laku82 napisał:

Za kilka lat jak dobrze pójdzie będziemy miec:
- basen olimpijski na 50m

uwierzę, jak zobaczę W całej polskie takiego nie ma (może jest jeden w Wawie, ale niespecjalny) i taka Jędrzejczak musi jeździć po całym świecie

laku82 napisał:

Za kilka lat jak dobrze pójdzie będziemy miec:
- basen olimpijski na 50m
- halę na 15 000 osób - jedną z najlepszych w Polsce
- mniejszą halę Wisły Kraków na chyba 5000 m2, do tego jako treningowe w dalszym ciągu mamy starą halę Wisły i coś o jakiejś hali dla Cracovii się mówi, do tego na pewno przyzwoitka jest hala PK na Czyzynach czy Hala na Kolnej)

W hale jeszcze mogę uwierzyć, ale to też jest mglista perspektywa, jak podpiszą umowę już na same budowy, to będziemy mogli być pewni, że powstaną. Mieszkam od urodzenia w Krakowie i zbyt długo słyszę o tym, zbyt dużo różnych interesików jest rozgrywanych,przykład z projektowaniem stadionu Wisły.

laku82 napisał:

Za kilka lat jak dobrze pójdzie będziemy miec:
- 3 w miarę profesjonalne stadiony (Wisła, Cracovia, Hutnik)
- stadion lekkoatletyczny AWF

Świetnie to ująłeś: "w miarę profesjonalne" Współczesne stadiony albo są profesjonalne i nowoczesne, albo nie. Dzisiaj jakichkolwiek większych imprez, najważniejszych meczy w pucharach, etc. nie rozgrywa się na "w miarę porządnych" obiektach, ale porządnych i nowoczesnych obiektach. Ja nie mam pretensji, że stadion w Krakowie będzie miał "tylko" 33-35tys miejsc vs. stadiony we Wrocławiu, Poznaniu czy Gdańsku na 45tys (no może poza tym, że z powodu sporów upadła najlepsza koncepcja jednego głównego stadionu miejskiego, który mógłby mieć kilka tys więcej miejsc). Mam pretensje o zły, anachroniczny, nieefektywny, mało nowoczesny na współczesne standardy (zaprojektowany jak 20 lat temu) stadion, w dodatku projektowany przez biuro w wyniku nieformalnych układów, które zaczęło projekt jeszcze bez podpisanej umowy (co tylko potwierdza układ). Projekt, który pełen jest błędów i braków. Znam geodetów, którzy mi takie rzeczy opowiadali, że szczęka opada. Termin to jest tylko wtedy, jak miasto ma zapłacić za (nie)wykonane prace.

Stadion AWF może jest fajny, ale na małe imprezy. Jedynym stadionem zdolnym gościć jakąś większą imprezę jest stadion w Bydgoszczy, a i to nie MS, ale co najwyżej ME lub jakieś młodzieżowe mistrzostwa.


laku82 napisał:

Za kilka lat jak dobrze pójdzie będziemy miec:
- Tor kajakarstwa górskiego na Kolnej

A o tym mi nawet nie mów. Kolejny przekręt w Krakowie. Wydano ładne kilka/naście milionów zł na coś, co wykorzystuje i będzie wykorzystywać mała grupa ludzi. Nie przeszkadza mi sam ten fakt, tory buduje się wszędzie, ale najpierw dba się o potrzeby/zainteresowania większej liczby mieszkańców, a później. A tutaj największy interes zrobił projektant i wykonawca.

laku82 napisał:

Igrzysk letnich się tu nie zrobi, ale ME/MŚ w koszykówce/siatkówce kobiet/mężczyzn to już czemu nie.
Co Wrocław zbudował poprzez swoje starania do Expo czy EIT ? Nic, ale wiele zdziałali w sferze PR i to już jest gra warta świeczki.
Do igrzysk olimpijskich na pewno da się wykorzystac halę w czyżynach i lodowisko Cracovii, inne miasta też coś mają (w Krynicy budują jeden z najdłuższych torów bobslejowych na świecie)
Oczywiście są problemy (slalom), ale powalczyc można.

To też jest różnica w podejściu naszym i Wrocławiu - we Wrocławiu od razu podjęliby walkę i gazety pisałby by dobrze o tym pomyślę - u nas urzędnicy nic nie zrobią a gazety będą na Kraków wylewać pomyje.

I tutaj się wreszcie zgodzę Oczywiście, że takie imprezy możemy organizować. Tylko najpierw, należałoby wyeksportować całe władze Krakowa najlepiej na Marsa, albo nawet dalej a ściągnąć Dudkiewicza, Tuska i Kaczyńskich do Krakowa

Ostatnio edytowany przez Leonidas (2010-03-01 14:38:14)


Tadeusz Styrski
-----
Płaszów na Facebooku
http://www.facebook.com/group.php?gid=158812464132402

Offline

 

#29 2010-03-01 15:13:13

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w Krakowie i okolicach

Jako że jest to wizja stworzenia nowego centrum blisko nas to wklejam
http://przestrzen.krakow.pl/content/643

Offline

 

#30 2010-03-03 12:05:30

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w Krakowie i okolicach

ciekawy wpis użytkownika Zyxist z skyscrapercity forum:

OK, to może podam wyliczenia. Format: linia - długość - czas przejazdu - prędkość komunikacyjna zaokrąglona do 1 miejsca po przecinku.

1 - 13050 m - 43m - 18,2 km/h
2 - 5050 m - 17m - 17,8 km/h
3 - niestety z powodu zmiany trasy nie mam starych wyliczeń
4 - 17600 m - 53m - 19,9 km/h
5 - 13800 m - 35m - 23,7 km/h (tej nie liczyłem wcześniej )
8 - 11600 m - 38m - 18,3 km/h
9 - 19100 m - 53m - 21,6 km/h
13 - 14600 m - 43m - 20,3 km/h
14 - 15400 m - 49m - 18,9 km/h
15 - 17100 m - 47m - 21,8 km/h
16 - 9000 m - 24m - 22,5 km/h
19 - 11060 m - 34m - 19,5 km/h
22 - 18700 m - 55m - 20,4 km/h
50 - 13730 m - 36m - 22,9 km/h

Jak widać, jest kilka linii przekraczających 20 km/h, lecz prędkość ta może wynikać np. z braku masakrycznych skrzyżowań lub dużej liczby przystanków na żądanie (np. 15-ka), na których można sporo zaoszczędzić. Trochę mnie 5-ka zaskoczyła, nie podliczałem jej ostatnio, a tu proszę . Wynik 50-ki tym bardziej jest imponujący, że przejeżdża ona przez dość trudny teren: Rondo Grzegórzeckie (skręt, bo na wprost bez większych problemów się jedzie), Starowiślna z sypiącym się priorytetem, odcinek niewydzielony, slalomy na Kurdwanowie, Wielicka... gdy priorytet zacznie w pełni działać i w tunelu podniosą w końcu prędkość do 60 km/h, to czas przejazdu może być naprawdę imponujący nawet na tym tymczasowym odcinku.

Sposób liczenia czasu: brałem czas odjazdu z pętli początkowej i przyjazdu na końcową. MPK nie podaje jakoś takowego, więc tam po prostu zakładałem minutę na przejazd od przedostatniego przystanku. Długość tras podałem na podstawie komunikacja.krakow.pl

Zakopane 2022? To całkiem realne
IGRZYSKA. Vancouver 2010 przeszło do historii. Czas na następne miasta, które mogą gościć olimpijczyków.

W staraniach o zimowe igrzyska nikt nie wygrywa za pierwszym razem. Zakopane debiut ma za sobą. Podobnie jak Poprad, który sparzył się już dwukrotnie. Trzeci raz Słowacy sami nie spróbują. Może więc z nami?

Zakopane starało się o igrzyska 2006 r. Rywalizowało m.in. z Popradem, który wcześniej przegrał w pierwszej turze walkę o olimpijskie zawody w 2002 r. (odbyły się w Salt Lake City). Decyzja MKOl z 1999 r. pokazała nam miejsce w szeregu. Przegraliśmy bezdyskusyjnie, nie tylko z Turynem. Entuzjazm Polaków osłabł, koncept zimowych igrzysk odszedł do lamusa. Udane starania o piłkarskie mistrzostwa Europy w 2012 r. na nowo dały jednak nadzieję, że Polska nie stoi na straconej pozycji. Potrzeba tylko wiary i mądrości.

Prezes PKOl Piotr Nurowski rzucił podczas zakończonych wczoraj igrzysk w Vancouver, że najlepiej, by o zimowe igrzyska starał się Kraków. Analogia z Kanadą nasuwa się sama. Vancouver, miasto liczące 550 tys. mieszkańców, było centrum imprezy, a oddalone o 125 km Whistler (9200 mieszkańców) stanowiło drugą bazę. To jak stolica Małopolski i Zakopane.

Gdy Kanadyjczycy dostali igrzyska, z Vancouver do Whistler prowadziła wąska, niebezpieczna droga. Zmodernizowano ją kosztem 600 mln dol. kanadyjskich i przez ostatnie dwa tygodnie bez przeszkód odbywał się na niej olimpijski transport.

Nasza "zakopianka" też już nie przypomina drogi, którą w latach 90. ze wstydem wożono członków MKOl (jedna z delegacji utknęła w korku na kilka godzin), choć nadal problem stanowi odcinek Rabka - Nowy Targ - Zakopane, bo modernizację hamują nierozwiązane kwestie własnościowe. Ciągle też w fazie planów jest nowoczesna, skrócona linia kolejowa z Krakowa pod Tatry. Mamy jednak w zapasie kilka lat.

Igrzyska 2014 r. odbędą się w rosyjskim Soczi, następne, o które starają się Monachium, francuskie Annecy i południowokoreańskie Pyeongchang, zapewne w Azji (wybór w przyszłym roku). Najwcześniej więc możemy gościć olimpijczyków w 2022 r., o co zamierza się również starać Lillehammer, które w 1994 r. zorganizowało najlepsze igrzyska w historii.

- Uważam, że najpierw trzeba uważnie przeczytać warunki stawiane kandydatom przez MKOl, bez rozgłosu przeanalizować nasze mocne i słabe strony, i dopiero wtedy uczciwie stwierdzić, czy powinniśmy rozpocząć starania - mówi Andrzej Bac, który w latach 90. stał na czele Biura Strategii Olimpijskiej. - Tym bardziej że przez ostatnią dekadę sporo się zmieniło, MKOl radykalnie zaostrzył kryteria. Już nie wystarczą ogólne plany na papierze i makiety. Teraz trzeba przedstawić projekty w fazie realizacji, albo wręcz gotowe obiekty.

Podstawowe pytanie brzmi, czy warto? - Pewnie, że tak. Tu nawet nie chodzi o miliony dolarów zysku, które z reguły wykazują komitety organizacyjne. Zyskiem bezpośrednim są inwestycje i korzyści podmiotów w całym olimpijskim regionie, których nikt nie prezentuje w oficjalnych wyliczeniach. Dla mieszkańców igrzyska oznaczają skok cywilizacyjny i promocję. Stymulują też rozwój dyscyplin zimowych w perspektywie 8-10 lat. To korzyści nie do przecenienia - uważa Andrzej Bac z Agencji Rozwoju Miasta.

Gdy przed 11 laty zapytaliśmy go, czy powinniśmy starać się o igrzyska z Popradem, był sceptyczny. - To nierealne. Nie do rozwiązania jest kwestia transportowania takiej masy ludzi przez małe przejścia graniczne - mówił. Dziś patrzy na to inaczej. - Przez ostatnią dekadę dzięki zlikwidowaniu granicy, środkom z Unii Europejskiej i programowi współpracy transgranicznej dokonaliśmy w tej kwestii ogromnego postępu. Dziś wzajemna dostępność jest bardzo duża - uważa. Jest przy tym przeciwnikiem budowania tunelu pod Tatrami. - To nieopłacalne i niepotrzebne - mówi.

Dyskusję o wspólnej kandydaturze ze Słowakami wymusza kwestia zorganizowania podczas igrzysk zjazdu i supergiganta. Trasy FIS na Jaworzynie Krynickiej nie spełniają kryteriów, gdyż wymagana 700-metrowa różnica wzniesień rozciągnięta jest na zbyt długi odcinek. Od biedy, warunkowo, MKOl dopuściłby trasę na Kasprowym Wierchu, ale wątpliwe, by udało się dojść do porozumienia z organizacjami ekologicznymi.

W tej sytuacji rozwiązaniem jest ośrodek Jasna w Demanovskiej Dolinie. Też ma swoje wady, bo w górę prowadzi tylko jedna wąska droga, a konkurencje alpejskie należą do najbardziej obleganych przez kibiców, lecz za to warunki naturalne na stokach i infrastruktura w pełni zadowolą MKOl.

Gdyby jednak centrum imprezy miał być Kraków, słabym punktem kandydatury byłaby odległość ze stolicy Małopolski do Jasnej wynosząca 194 km.

- Ja w ogóle nie stawiałbym sprawy tak, jak prezes Nurowski. Uważam, że powinniśmy wracać do źródeł, by igrzyska miały lokalny, górski charakter, tak jak w 1994 roku w Lillehammer. To było siłą naszej pierwszej kandydatury - mówi Bac. Ostatnie dwie imprezy odbyły się w oparciu o duże miasta, ale i Turyn, i Vancouver są naturalnie i bardzo blisko związane z górskim regionem. - W polskiej kandydaturze Kraków powinien odgrywać ważną rolę jako zaplecze hotelowe i logistyczne oraz dla dyscyplin halowych. Ale centrum igrzysk powinno być ulokowane w Zakopanem - podkreśla Andrzej Bac.

Krzysztof Kawa

krzysztof.kawa@dziennik.krakow.pl
Coraz większa baza

Gdy Zakopane starało się o igrzyska 2006 r., zaproponowało budżet organizacyjny w wysokości 855 mln dol., a Poprad chciał zrobić imprezę za 582 mln dol. Dziś tak niska kwota wydaje się nierealna - Salt Lake City, Turyn i Vancouver musiały znaleźć ponad miliard dolarów. Osobną kwestią są wydatki na infrastrukturę transportową, hotelową i obiekty. W Polsce mamy skromną bazę, ale i tak jest znacznie lepiej, niż w latach 90. Powstały nowe hotele, podniósł się standard miejsc noclegowych i dróg. Rusza budowa hali w Czyżynach na 15 tys. miejsc, która będzie mogła służyć hokeistom. W tym roku ma być gotowy, kosztem 60 mln zł, tor saneczkowo-bobslejowy w Krynicy. W Zakopanem modernizowana jest Wielka Krokiew, tego samego wymaga sąsiadujący z nią średni obiekt. Przy skoczni i na Siwej Polanie powstały trasy biegowe, które przy niewielkich nakładach mogą spełniać kryteria olimpijskie. Pod Tatrami udało się także zrealizować pierwszy etap budowy sztucznego, pełnowymiarowego toru do jazdy szybkiej, który na igrzyska musiałby zyskać dach i trybuny z kilkoma tysiącami miejsc. Rozbudowy wymagałby także stadion biathlonowy w Kirach, a konkurencje narciarstwa dowolnego mogłyby odbywać się na Nosalu i w Poroninie. Kasprowy Wierch może gościć alpejczyków i snowboardzistów (konkurencje szybkościowe w Jasnej). Pozostaje kwestia budowy hal do łyżwiarstwa figurowego, hokeja i curlingu w Zakopanem i/lub w Nowym Targu (tam też modernizacja istniejącej hali hokejowej). Alternatywą byłoby podzielenie się inwestycjami ze Słowakami.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Проживание Петалинг-Джая wellness w Ciechocinku kancelaria komornicza warszawa ochota zwykłe żarówki wrocław