Przewóz 9 i Stoszki 9 - FORUM MIESZKAŃCÓW

Ogłoszenie

UWAGA! Nie mając statusu "Mieszkańca" NIE widzisz wszystkich działów forum w tym najważniejszego, gdzie odbywają się dyskusje członków WM - zalecamy więc weryfikację

#106 2010-02-12 20:51:30

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Offline

 

#107 2010-02-16 22:26:17

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

http://i50.tinypic.com/eb3m3d.jpg

http://www.gazetakrakowska.pl/krakow/22 … ,id,t.html

Kraków: ulicą Portową ominiesz korki
2010-02-15 21:05:25, aktualizacja: 2010-02-15 21:17:12

200 tys. zł - to kwota jaką Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu ma zamiar przeznaczyć na wyremontowanie najbardziej zniszczonego odcinka ul. Portowej.
Po remoncie ulica stanie się alternatywną drogą objazdową dla kierowców, którzy chcą uniknąć przejazdu przez ul. Nowohucką - zakorkowaną z powodu prac przy budowie trasy tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego do Golikówki. - Planujemy jak najszybszy remont Portowej - obiecuje Michał Pyclik z ZIKiT. - Prace ruszą, gdy tylko pozwoli na to pogoda - dodaje.

ZIKiT ma zamiar naprawić odcinek Portowej od strony stopnia Dąbie. - Na razie nie planujemy innych dróg objazdowych. Objazd al. Pokoju nie wchodzi w rachubę, bo od strony tej alei trwają prace przy budowie nowej ul. Lema - podkreśla Pyclik.

Ostatnio edytowany przez laku82 (2010-02-16 22:28:42)

Offline

 

#108 2010-02-17 08:08:08

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Co do wizji fortu lasówka:
Na stronie z uwagami do planu Rybitwy Północ:
http://www.bip.krakow.pl/wladze/zarzadz … 9_1_10.pdf
Znalazłem taki wpis:

# Superservice Sp. z o.o. (Kraków), KRS 0000284793 Wnosi:
- o dopuszczenie do moŜliwości adaptacji I rozbudowy istniejącego obiektu magazynowego
- o moŜliwość lokalizacji obiektów
kubaturowych uzupełniających funkcje zawarte w koncepcji zagospodarowania w otoczeniu fortuzgodnie z tą koncepcją
- o dopuszczenie moŜliwości lokalizacji budowy przystani rzecznej (port rzeczny) w sąsiedztwie fortu.

wniosek przyjęty
http://www.krs-online.com.pl/superservi … 71689.html
Niestety nie ma żadnych namiarów na tą firmę.
Pomyślałem sobie że mogła by ona wspomóc nasze starania o ścieżkę rowerową po wałach Wisły - im taka ścieżka byłaby bardzo na rękę

Offline

 

#109 2010-02-22 08:02:44

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

http://www.krakow.gddkia.gov.pl/wydarze … -igolomska
Na tej stronie znajdują się mapki z przebiegiem S-7 od węzła Rybitwy do węzła Igołomska.
Mapki są duże (65 MB), a dotyczą głównie oddziaływania akustycznego.

Offline

 

#110 2010-02-22 13:45:57

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

http://www.dziennik.krakow.pl/pl/region … pag:1#nav0

Portowa sparaliżuje Podgórze



- Skoro do tej pory nie wyremontowano ul. Portowej, to powinna zostać zamknięta, gdyż jest w tak fatalnym stanie, że zagraża bezpieczeństwu kierowców - twierdzi Zygmunt Włodarczyk, miejski radny z Podgórza. Od dawna domaga się remontu drogi. Ostatnio złożył kolejną interpelację w tej sprawie.

O ulicy Portowej wielokrotnie pisaliśmy w "Dzienniku Polskim". Trudno zresztą nazwać ją ulicą, gdyż bardziej przypomina tor przeszkód dla amatorów sportów ekstremalnych. Nie sposób na niej znaleźć choćby niewielkiego odcinka, który byłby równy, bez łat czy ubytków w nawierzchni (niektóre uskoki mają nawet po kilkadziesiąt centymetrów).

Przy ul. Portowej mają siedziby m.in. betoniarnie i składy budowlane, wciąż jeżdżą nią ciężarówki. Nawierzchnia nie jest jednak przystosowana do ruchu tak ciężkich aut, dlatego uległa całkowitej dewastacji. Radni z Podgórza już od dawna apelują o remont ulicy. Niestety, bez skutku.

- Zarządca drogi wciąż tłumaczy się brakiem pieniędzy. Nie zrobiono remontu na czas. Teraz doraźne łatanie dziur jest bez sensu. To reanimacja trupa, która już nic nie da. Potrzebna jest nowa nawierzchnia - twierdzi radny Włodarczyk, który trzykrotnie składał do prezydenta miasta interpelacje w sprawie remontu ul. Portowej (pierwszą około 1,5 roku temu). Nic to jednak nie dało, więc w środę złożył czwartą. Tym razem radny wnioskuje o zamknięcie ul. Portowej.

- Tam już praktycznie nikt nie jeździ, bo wszyscy się boją. Brak pieniędzy na bieżące utrzymanie ulicy i na remont doprowadził do tego, że jej przejezdność jest zerowa. Droga stała się bardzo niebezpieczna, zagrożone jest bezpieczeństwo kierowców - alarmuje Włodarczyk.

Radni z Podgórza i mieszkańcy podkreślają, że ul. Portowa wcale nie jest podrzędną drogą, lecz ważnym ciągiem komunikacyjnym, który pozwala odciążyć wiecznie zakorkowaną arterię Nowohucka - Powstańców Wielkopolskich. Remont Portowej jest absolutnie konieczny, a sprawa nagli tym bardziej, że właśnie rozpoczęła się budowa linii szybkiego tramwaju do Płaszowa. W ramach tej inwestycji będzie też budowana nowa ul. Kuklińskiego (połączy ona Klimeckiego z Lipską) oraz estakada w ciągu ul. Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich.

I tu właśnie dochodzimy do sedna problemu: prace związane z przebudową skrzyżowania Klimeckiego - Nowohucka - Płaszowska - Powstańców Wielkopolskich ruszyć mają już w drugiej połowie lutego, zostaną więc wprowadzone ograniczenia w ruchu. Łatwo sobie wyobrazić, co się wtedy zacznie dziać, skoro już teraz są tam na co dzień potworne korki. - Gdy ruszy przebudowa skrzyżowania, może dojść do paraliżu połowy dzielnicy. Kierowcy będą szukać objazdów i na pewno będą próbowali kierować się w ul. Portową - wskazuje Jacek Bednarz, przewodniczący Rady Dzielnicy XIII Podgórze.

Wykonawca inwestycji przygotowuje już trasy objazdowe. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że ul. Portowa obecnie jest brana pod uwagę jako objazd, ale tylko pod warunkiem, że zostanie wyremontowana. Oczywiście wszystkie propozycje objazdów muszą być zaakceptowane przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu, a tenże póki co nie planuje zamknięcia ul. Portowej (zresztą interpelacja radnego jeszcze do ZIKiT nie wpłynęła), za to - jak nas poinformowano - zamierza wreszcie zająć się naprawą drogi.

- Gdy tylko ziemia rozmarznie, przystąpimy do generalnego remontu najbardziej zniszczonego, 100-metrowego odcinka ul. Portowej (chodzi o fragment na wysokości betoniarni, bliżej stopnia Dąbie - przyp. psz) - zapowiada Michał Pyclik z ZIKiT. Dodaje, że remont potrwa dwa tygodnie (jego koszt to 200 tys. zł).

Offline

 

#111 2010-02-22 21:12:00

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Offline

 

#112 2010-02-25 07:39:47

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Offline

 

#113 2010-02-26 12:51:19

fini

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2010-01-26
Posty: 3
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

2010-02-26


Szybki tramwaj zwolni przy uczelni na Zabłociu


KRAKÓW. Przy przystanku znajdzie się przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną, co dodatkowo będzie wstrzymywać ruch, nie tylko tramwajów


Na trasie szybkiego tramwaju od ronda Grzegórzeckiego do Płaszowa będzie sześć przystanków. Po zjeździe z mostu Kotlarskiego tramwaj zatrzyma się właśnie przy Krakowskiej Akademii im. Frycza Modrzewskiego

Pierwotna koncepcja linii szybkiego tramwaju w kierunku Płaszowa nie przewidywała przystanku tramwajowego przy Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. W projekcie budowlanym taki jest, choć następny znajdzie się niespełna 230 metrów dalej.

- Otrzymaliśmy gotowy projekt, tylko go realizujemy - mówi Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, które realizuje inwestycję. Nie chce komentować tego, że na linii szybkiego tramwaju dwa przystanki lokalizowane są tak blisko siebie i co to oznacza dla ruchu. A przy przystanku znajdzie się przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną, co skutecznie będzie wstrzymywać ruch nie tylko tramwajów.

- Trudno sobie wyobrazić, by w takim miejscu - ze względu na bezpieczeństwo pieszych - nie stanęły światła - twierdzi Jacek Bartlewicz, rzecznik prasowy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. To w spadku po ZIKiT krakowskie MPK otrzymało projekt z dodatkowym przystankiem przy uczelni, której współzałożycielem jest obecny prezydent Jacek Majchrowski. - Kiedy powstawała koncepcja tramwaju w kierunku Płaszowa, na Zabłociu jeszcze niewiele się działo. To rozwiązanie przyszłościowe, przystanek ma służyć nie tylko samej uczelni, ale po drugiej stronie ulicy rozbudowywuje się Zabłocie.- twierdzi Jacek Bartlewicz. Jego zdaniem tramwaj pozostanie szybki, bo będzie miał preferencje przy puszczaniu na sygnalizacjach świetlnych.

Wyznaczenie dodatkowego przystanku na ul. Herlinga Grudzińskiego jest tym bardziej zaskakujące, że już dwukrotnie odmawiano lokalizowania przystanku właśnie na linii szybkiego tramwaju. Jeszcze za prezydentury Andrzeja Gołasia nie było zgody na przystanek koło Akademii Ekonomicznej (dziś Uniwersytet Ekonomiczny), a argumentem za odmową była zbyt bliska odległość od przystanków na Dworcu PKP i rondzie Mogilskim. Podkreślano wtedy, że ma to być szybki tramwaj i nie może zatrzymywać się tak często. Podobnie było, gdy modernizowano al. Powstania Warszawskiego i biegnące środkiem torowisko - wtedy chodziło o dodatkowy przystanek między rondem Mogilskim i Grzegórzeckim, by korzystający z komunikacji miejskiej mieli bliżej do Centrum Administracyjnego Urzędu Miasta (teraz jest tam jeszcze biuro paszportowe Urzędu Wojewódzkiego). I tu szybki tramwaj był argumentem przeciwko dodatkowemu postojowi.

Na trasie szybkiego tramwaju od ronda Grzegórzeckiego do Płaszowa będzie sześć przystanków razem z pętlą końcową. Po zjeździe z mostu Kotlarskiego tramwaj zatrzyma się właśnie przy Krakowskiej Akademii im. Frycza Modrzewskiego, następny przystanek będzie przy ul. Dekerta, czyli na istniejącym już skrzyżowaniu. Kolejny postój nastąpi przy ul. Nowohuckiej (za planowaną estakadą), potem przy ul. Gromadzkiej. Przedostatni przystanek to Saska, a końcowy na pętli przy ul. Golikówka. Gdyby ktoś chciał proporcjonalniej rozłożyć przystanki, to zamiast budować go za mostem Kotlarskim, postawiłby na budowę przed mostem, bo w pobliżu tego miejsca jest Galeria Kazimierz i powstają nowe wielorodzinne budynki. Dotarcie do nich z ronda Grzegórzeckiego zabiera znacznie więcej czasu niż z przystanku przy ul. Dekerta do budynków Krakowskiej Akademii.

Grzegorz Skowron

http://news.komunikacja.krakow.pl/lokal … lociu.html

Offline

 

#114 2010-02-26 13:02:52

 Leonidas

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-01-07
Posty: 463
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

przepraszam, a czy ktoś myślał, że Majchrowski nie zadba o swoją uczelnię?


Tadeusz Styrski
-----
Płaszów na Facebooku
http://www.facebook.com/group.php?gid=158812464132402

Offline

 

#115 2010-02-26 13:05:14

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Dokładnie.
Ten tekst o tym że tramwaj pozostanie szybki bo będzie miał preferencje przy puszczaniu na sygnalizacjach świetlnych to trochę kit.
Oczywiście ta preferencja to podstawa, ale druga sprawa to gęstość przystanków: Tramwaj z pkt A do pkt B najpierw przyśpiesza a potem hamuje. Ograniczenia w przyspieszaniu powodują że tramwaj w środku tego odcinka nie osiągnie swojej max prędkości, a taką jaką może osiągnąc na połowie tego odcinka.
Żeby uzmysłowić Wam o co chodzi powiem, że metro żeby rzeczywiście móc jeździc 90 km/h na środku odcinka między przystankami musi miec te przystanki porozstawiane w odległości 1 km.
Metro z przystankami co 200 m wlekło by się jeszcze wolniej od starych tramwajów.

Jest jeszcze nadzieja, że jak Majchrowski kiedyś przegra wybory to przystanek sprzed KSW przerobią na nieczynny.
Z jednej strony to marnotrawstwo środków, ale z drugiej strony da to olbrzymie oszczędności w eksploatacji taboru na tym odcinku.
Nie mam nic do KSW, ale przystanek przy Dekerta jest priorytetowy.
Przystanek zrobił bym naprzeciwko Diamante Plaza:
http://wikimapia.org/#lat=50.0490755&lo … 8&l=28&m=b
W przyszłości zrobiłbym tam przystanek SKM który dały świetne połączenie z Dąbiem, Mogilską, Pilotów ...

Ostatnio edytowany przez laku82 (2010-02-26 13:11:03)

Offline

 

#116 2010-02-26 14:21:44

Eskadek

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-12-14
Posty: 216
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

Egoistycznie rzecz ujmując, ten przystanek mnie przeszkadzał nie będzie.
A patrząc po ludzku, ten przystanek tam się przyda:
1. studenci
2. zabłocie
3. bulwary

Offline

 

#117 2010-02-26 14:42:19

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Takie same bulwary mamy po drugiej stronie Wisły, po drugiej stronie mamy także silnie rozwiniętą mieszkaniówkę, biura (State Street) i Galerię Kazimierz.
Czemu okolica gorzej rozwinięta ma miec lepiej niż ta słabiej rozwinięta ?
Skoro tamci mogą dojsc od Ronda Grzegórzeckiego to czemu studenci KSW nie mogą dojśc do Dekerta ?
Pozatym KST, metro czy SKM to nie są rozwiązania lokalne a globalne - przystanek przyda się wszędzie, a może byc tylko gdzieniegdzie.
Wyobraz sobie że metro idzie przez gęsto zaludnione osiedle - ludzie protestują że przystanki są za rzadko i że trzeba je zrobic gęściej.
W efekcie czego zamiast metra mamy tramwaj w cenie metra. To KST - to ma zapierniczac przez miasto a nie zatrzymywac się przy każdym skupisku ludzi.
To połączenie buduje się dlatego by tramwaj zamiast kluczyc przez Podgórze i Starowiślną mógł jeździc z wysokimi prędkościami, a koło KSW przez ten przystanek nie pojedzie.

Offline

 

#118 2010-02-26 16:59:54

Eskadek

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-12-14
Posty: 216
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

A ja powiem tak.
Uważam, ze to czy KST bedzie jechał 33 czy 37 minut na swojej trasie, to jest tak na prawde argument mało istotny. Nie jest  to rzeczywiscie metro, jest kilka kolizyjnych miejsc, są jeszcze inne tramwaje (te nieszybkie ).

Popatrz, przyspieszyli w listopadzie (Siemens) KST dając tramwajom wysoki priorytet na R. Grzegórzeckim i co z tego wyszło. Dwie, czy trzy minuty dla tramwaju, a co działo sie na Al. Pokoju, czy Al. Powstania Warszawskiego? Ja akurat tamtedy jezdze codziennie...

Tramwaj ma służyc ludziom, a czy bedzie jeden, dwa, czy trzy przystanki wiecej. Nic to.

Uważam, ze (tu sie zgadzamy, bo spotykamy sie tez na innych forach) szybka komunikacja w miescie powinna odbywac sie po torach kolejowych, tzw. SKA. Wciąż  niedoceniona alternatywa.

Offline

 

#119 2010-03-01 12:41:35

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Asterix przygotował rozbudowę centrów logistycznych

Wirtualny Nowy Przemysł, 2010.03.01

Firma Curyło-Asterix przeprowadziła przygotowania do rozbudowy centrów dystrybucyjnych w Krakowie i Czeladzi.

W Krakowie, przy ul. Półłanki obecny kompleks o powierzchni około 4,2 tys. m2 zostanie powiększony do blisko 6 tys. m2. Z kolei w Czeladzi istniejące centrum wzbogaci się o trzy obiekty magazynowo-logistyczno-biurowe o łącznej powierzchni około 2,5 tys. m2.

Projektowanie przedsięwzięć powierzono biuru Lewicki-Latak.

Curyło-Asterix zajmuje się dystrybucją produktów spożywczych.

Offline

 

#120 2010-03-01 15:26:30

 Leonidas

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-01-07
Posty: 463
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

Eskadek, teraz z Tobą się nie zgodzę
33 a 37 to jest duża różnica. 4 minuty i jedno połączenie z przesiadką wydłuża Ci się o 20min np. Ziarnko do ziarnka. Po drugie, kilka minut na jednym odcinku oznacza, że w kolejnym tramwaj wpada za coś następnego, musi czekać na kolejną zmianę sygnalizacji, etc. Każda minuta na pewnym etapie, na kolejnych często oznacza pomnożenie. Dlatego co jakiś czas słyszy się, że gdzieś się chwalą, że na jakimś odcinku zmniejszyli o 2min i że jest święto, ma to te powody.
Weź pod uwagę, że w dzisiejszych warunkach ludzie nieraz jeżdżą przez całe miasto codziennie. Jednym z podstawowych problemów komunikacji w Krakowie, o których się mówi, są właśnie dłuższe trasy. W Londynie, z jednego końca na drugi przejeżdżałem w półtorej godziny. W kilkanaście razy mniejszym Krakowie przejazd to min 2 godziny i to chyba poza godzinami szczytu. W dobrym transporcie walczy się o każdą minutę, oczywiście badając całe trasy i ciągi komunikacyjne, a nie każdy odcinek z osobna.

Co do priorytetów na R. Grzegórzeckim, oczywiście zgoda, ale tylko co do skutku, nie przyczyny. Podstawowym błędem tam jest brak tunelu/estakady dla szybkiego tramwaju. Brakło konsekwencji. Nie wzięto pod uwagę ogromnej przepustowości R. Mogilskiego. R. Grzegórzeckie po prostu nie pasuje do Mogilskiego. Niezależnie czy rano czy popołudniu, korek jest tylko do Grzegórzeckiego, nawet przy mniejszych priorytetach dla komunikacji zbiorowej.

Ja oczywiście uważam, że powinien być zarówno szybki, ale na prawdę szybki tramwaj, jak i SKA. Tylko, że musimy zrozumieć, że SKA ma nieco inne funkcje. SKA ma być odpowiednikiem kolei w europejskich aglomeracjach, które przede wszystkim wożą ludzi między obrzeżami i miejscowościami pod miastem do miasta oraz w drugą stronę. SKA ma zapewniać szybki transport na dużych odległościach. KST ma szybko rozwozić ludzi po samym mieście, jako częściowy substytut metra. Żadne nie zastąpi drugiego. Oczywiście SKA bierze na siebie trochę transportu między daleko oddalonymi dzielnicami, ale nie zmienia to idei, a nawet ją dopełnia.

Ostatnio edytowany przez Leonidas (2010-03-01 15:28:47)


Tadeusz Styrski
-----
Płaszów na Facebooku
http://www.facebook.com/group.php?gid=158812464132402

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.przewoz9stoszki9.pun.pl zaręczyny w spa Ciechocinek żarówka świeczka wrocław