laku82 napisał:
A ilu zainteresowanych dowie się że kupując mieszkanie na Ludwinowie czy Dębnikach także kupują tereny które były wielokrotnie zalewane.
Nie popadajmy w histerie - aczkolwiek dobrze wiedziec co się kupuje
Osobiście też nie widzę istoty eksponowania powodzi/podtopienia Płaszowa w odniesieniu do przyszłych inwestycji tamże. Ja sprawę traktuje wysoce incydentalnie. Podkreślam, że Płaszów leży sporo wyżej (kilka metrów różnicy) niż np. sąsiednie Rybitwy (z oczyszczalnią ścieków). Tam ew. upatrywałbym źródła problemów przy kolejnych dużych wodach. Sądzę i liczę na to, że po powodzi 2010 wały w Płaszowie będą należycie zinwentaryzowane i zmodernizowane.
Ostatnio edytowany przez Eskadek (2010-05-31 10:14:03)
Offline
Poza tym nam mieszkańcom powinno zależec na zwiększaniu zaludnieniu Płaszowa.
Więcej mieszkańców to:
- lepsze sklepy (w konsekwencji tańsze), więcej usług
- lepszy Zbior Kom (częstsze kursy, lepsze połączenia)
- większa szansa na inwestycje dla ogółu (dom kultury, dalsze etapy parku, złobek)
- większa szansa na lepsze ścieżki rowerowe (wzdłuż Nowohuckiej)
- większa szansa na uspokojenie ruchu (mniej Tirów, niestety więcej samochodów, ale na nie można zbudować progi)
Offline
http://www.gardenresidence.pl/moderniza … j,152.html
http://wikimapia.org/#lat=50.0484865&lo … 7&l=28&m=b
Trwa modernizacja ulicy Przemysłowej na Zabłociu. Na początku czerwca Garden Residence przekaże odnowioną ulicę miastu.
Ulica Przemysłowa była główną droga dojazdowa do zakładów przemysłowych położonych na Zabłociu. Pozbawiona chodnika, rozjeżdżona przez samochody ciężarowe od lat była ruiną drogowej infrastruktury, której właścicielem było Miraculum. Obecnie ulica, będąca najkrótszą drogą dojazdową z centrum miasta do Fabryki Schindlera, jest własnością inwestora kompleksu apartamentów Garden Residence, który w 2006 roku nabył te tereny. Przed przekazaniem drogi miastu, inwestor modernizuje ulicę i jej infrastrukturę.
W ramach prowadzonych prac dokonano modernizacje i relokalizację wszystkich podziemnych instalacji, które nie były remontowane od kilkudziesięciu lat, m.in. sieci energetyczne, wodno-kanalizacyjne. Trwa układanie pierwszego w dziejach Przemysłowej chodnika dla pieszych, który będzie wykonany z granitowych kostek. Ekipy budowlane utwardzają obecnie nawierzchni jezdni, która ma zostać pokryta asfaltem. Na ulicy pojawią się też stylowe latarnie. Inwestor odnowił również fasadę zabytkowej [nie należącej do Garden Residence] kamienicy położonej na rogu ul. Zabłocie i Przemysłowej oraz przystanek PKP Kraków – Zabłocie i prowadzące pod nim przejście podziemne.
- Jest to ulica prowadząca do od Bulwarów Wiślanych do serca Zabłocia – Fabryki Schindlera, innych nowych obiektów. Postanowiliśmy najpierw zmodernizować Przemysłowa na własny koszt i dopiero, przekazać ja miastu. Zakres prac był tak ogromny, ze praktycznie ulica powstała od nowa – wreszcie bezpieczna i nowoczesna – mówi Georgios Notopoulos z Garden Residence. Odrestaurowana ulica ma zostać przekazana miastu już na początku czerwca br.
Offline
http://www.skyscrapercity.com/showpost. … tcount=791
http://www.skyscrapercity.com/showpost. … tcount=792
Offline
http://www.gazetakrakowska.pl/stronaglo … ,id,t.html
Kraków: wreszcie Zabłocie ma nowiutką ulicę
Krzysztof Sakowski
2010-06-08 20:37:31, aktualizacja: 2010-06-08 20:40:19
Kierowcy, którzy próbowali choć raz przejechać przez Zabłocie wiedzą, że przez wielkie dziury, to jazda ekstremalna. Od wczoraj jednak ta zaniedbana część Podgórza ma pierwszą, kompleksowo zmodernizowanę ulicę - Przemysłową. - To symbol zmian na lepsze - cieszy się Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent ds. inwestycji miejskich.
Władze miasta przyznają, że ta inwestycja to efekt dobrej współpracy z prywatnym inwestorem i cieszą się, że zaoszczędziły 500 tys. zł na remoncie. Fundusze na budowę wyłożył bowiem prywatny inwestor kompleksu apartamentów Garden Residence.
- Obiecaliśmy, że modernizację Przemysłowej zakończymy równolegle z przygotowaniami do otwarcia muzeum w Fabryce Oskara Schindlera przy Lipowej i, pomimo ciężkich warunków pogodowych, dotrzymaliśmy słowa - zauważa zadowolony Georgios Notopoulos z Garden Residence. - Liczymy, że ta inwestycja będzie początkiem inwestycji drogowych na zapomnianym przez lata Zabłociu - dodaje.
Odnowiona ulica zyskała nie tylko nową nawierzchnię. Wymienione zostały podziemne instalacje, oświetlenie i chodniki. - Kolejnym krokiem będzie odnowienie, we współpracy z miastem, fasady miejskiej kamienicy przy ul. Zabłocie - zdradza Georgios Notopoulos.
Tymczasem o remonty aż się proszą ul. Lipowa, Romanowicza czy mroczny i brudny tunel pod torami PKP. Być może i tam pomogą prywatni inwestorzy.
Ale zmiany na Zabłociu nie dotyczą tylko dróg. - Za niecały rok, wzdłuż ulicy Klimeckiego, będzie kursował szybki tramwaj, który znacznie ułatwi połączenie z centrum miasta. Powstaje również estakada drogowa w ciągu ulic Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich - wylicza Tadeusz Trzmiel.
Zmiany w Zabłociu to efekt wprowadzanego programu rewitalizacji dzielnicy z 2005 roku. Walory dzielnicy jako pierwsi dostrzegli Hiszpanie, którzy wybudowali tutaj nowoczesny biurowiec Diamante Plaza. W starym młynie powstały lofty i jak na drożdżach rosną apartamenty Garden Residence. Brzydka do niedawna dzielnica już zaczyna aspirować do miana prestiżowego osiedla mieszkaniowego.
- Dzięki programowi rewitalizacji Zabłocie powoli zmienia się w pożądane miejsce do zamieszkania - mówi Trzmiel. - A ściągniemy tu także turystów. Poza Fabryką Pamięci, otworzymy tutaj Muzeum Sztuki Współczesnej - dodaje.
- Zabłocie ma też wielki potencjał, aby stać się eleganckim centrum biznesowym - prognozuje Monika Piątkowska, pełnomocnik prezydenta ds. marki Kraków.
Zabłocie: Ulica Przemysłowa prawie jak nowa
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, … _nowa.html
Zabłocie zmienia się za prywatne pieniądze
http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio … iadze.html
Offline
Tiry rozjeżdżają Płaszów
http://news.komunikacja.krakow.pl/lokal … aszow.html
Offline
http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio … mwaju.html
2 sierpnia pierwszy kawałek szybkiego tramwaju?
INWESTYCJE. Są już gotowe cztery przystanki i zawieszono sieć trakcyjną
Najprawdopodobniej numer 20 będą miały tramwaje, które na początku sierpnia pojawią się na pierwszym fragmencie, budowanej od kilku miesięcy, linii szybkiego tramwaju biegnącej od ronda Grzegórzeckiego do Golikówki.
Wiosną, gdy ruszały prace, zapowiadano, że pierwszy fragment nowej linii, od ronda Grzegórzeckiego do ul. Nowohuckiej, będzie gotowy we wrześniu. - Będziemy z tym gotowi 30 lipca - powiedział nam wczoraj Wiesław Nowak, prezes Grupy ZUE S.A., która jest wiodącym wykonawcą (w konsorcjum) tej inwestycji. - Jest torowisko, kończy się właśnie wieszanie ostatnich fragmentów sieci trakcyjnej, na moście Kotlarskim pas torowy jest pokrywany żywicami i trwają prace wykończeniowe na przystankach.
Powstały cztery przystanki - w rejonie ronda Grzegórzeckiego, za mostem, na wysokości Krakowskiej Akademii im. F. Modrzewskiego, w rejonie ulicy Dekerta oraz przy dojeździe do ulicy Nowohuckiej. Wprawdzie wszystko będzie dziś lub jutro na nich gotowe, ale same wiaty zostaną postawione "w ostatniej chwili", przed uruchomieniem trasy, by puste nie kusiły niektórych osób. Oprócz przystanku przy ul. Nowohuckiej (który jako jedyny jest tymczasowy) w rejonie pozostałych zbudowano już sygnalizację świetlną przy przejściach dla pieszych.
Z naszych informacji wynika, że pierwszy tramwaj na nowej trasie może ruszyć już 2 sierpnia. Byłaby to najprawdopodobniej 20 - kursująca na trasie z Bronowic, ul. Basztową, Lubicz, przez rondo Mogilskie i rondo Grzegórzeckie. W Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu nie zapadła jeszcze ostateczna decyzja, ale tramwaj jeździłby z częstotliwością co 15 - 20 minut. Więcej linii na razie nie będzie tam kierowanych, by nie ryzykować awarii zasilania. Wprawdzie m.in. dla potrzeb pierwszego fragmentu rozbudowana została podstacja "Grzegórzecka" w rejonie ul. Kordylewskiego, koło gmachu sądów (trzeba było stamtąd prowadzić kable w okolice ronda), ale potrzebna będzie jeszcze druga.
Na pierwszy fragment nowej linii, o długości ok. 1,8 kilometra, zostaną skierowane dwukierunkowe tramwaje, gdyż na końcu nie będzie pętli; dojadą do ul. Nowohuckiej, gdzie zrobiono już przejazd na drugi tor. A motorniczy przesiądzie się do kabiny na drugim końcu wagonu i będzie mógł ruszać w drogę powrotną - podaje Zbigniew Palenica, wiceprezes MPK. Dodaje, że dowiezie on pasażerów do ul. Nowohuckiej, po której kursuje wiele autobusów; będzie to m.in. nowy punkt przesiadkowy.
Docelowo, na całej nowej linii szybkiego tramwaju, już do Golikówki, ma jeździć także drugi tramwaj - prawdopodobnie 11 - z Łagiewnik, przez Starowiślną, Grzegórzecką (obecnie dociera na Rakowicką).
Nowa linia tramwajowa od ulicy Grzegórzeckiej do pętli przy ul. Golikówka ma mieć prawie 4,2 kilometra. Modernizowane są też obie jezdnie ulicy Lipskiej (około 1,5 kilometra), budowana ul. Kuklińskiego i estakada w ciągu ul. Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich - nad skrzyżowaniem z ulicami Klimeckiego, Kuklińskiego i Płaszowską. Jeśli nic nie pokrzyżuje planów - cała inwestycja powinna być gotowa w kwietniu przyszłego roku.
(J.ŚW)
jswies@dziennik.krakow.pl
Offline
W celach promocyjno-integracyjnych powstał profil Płaszowa na facebooku
http://www.facebook.com/group.php?gid=158812464132402
Zapraszam!
Mam nadzieję że dzięki niemu łatwiej nam będzie stworzyć dzielnicową wspólnotę interesów.
Offline
ja już jestem
Offline
Nie ma Cię
Offline
pomyliłem się, teraz już na pewno jestem
Offline
Offline
Przejechałem się wczoraj wzdłuż całej trasy na Golikówkę i popstrykałem trochę fotek. Niestety komórką, więc jakość pozostawia trochę do życzenia.
Link: http://img831.imageshack.us/g/zdjcie020e.jpg/
Wg mnie nie ma szans, żeby wyrobili się wcześniej, tzn. w tym roku, jakkolwiek aktualnej ekipie rządzącej zależy, żeby mieć się czymkolwiek pochwalić. No chyba, że to będzie inwestycja jak za komuny, czyli notable przecinają wstęgi, a następnego dnia robotnicy wracają do pracy... Ale ja bym tak nie chciał
Offline
Termin
30 wrzesień · 16:00 - 18:00
Lokalizacja Sala Obrad UMK
Plac Wszystkich Świętych 3-4.
Więcej informacji XVIII Forum Mobilności
Temat:
OBSŁUGA KOMUNIKACYJNA PŁASZOWA PO UKOŃCZENIU LINII TRAMWAJOWEJ DO UL. GOLIKÓWKA.
Spotkania mają na celu wymianę poglądów na tematy związane z transportem w Krakowie, pomiędzy mieszkańcami, decydentami, urzędnikami oraz naukowcami.
http://krakow.sitk.org.pl/imprezy/Forum_mobilnosci.html
http://krakow.sitk.org.pl/imprezy/2010/ … lnosci.pdf
Offline
http://www.facebook.com/group.php?gid=158812464132402
Propozycja ZIKiTu na kształt komunikacji po skończeniu budowy tramwaju.
Tramwaj:
11 Mały Płaszów – Grzegórzeckie – Dietla – Starowiślna – Kalwaryjska – Wadowicka – Łagiewniki
20 Mały Płaszów – Mogilskie – Dworzec Główny – Karmelicka – Bronowice
Autobusy:
...115/287 bez zmian pod KSW
125/425 skrócone do Dworca Głównego Wschód (Szpital – Dworzec)
192/292 skrócone do Dworca Głównego Wschód
108 Nad Drwiną – Półłanki – Śliwiaka – Wrobela – Ręczna – Rybitwy – Lipska - Przewóz – Saska – Nowohucka - Powstańców Wielkopolskich (pod estakadą)123 skrócony do Małego Płaszowa
127 Mały Płaszów – Lipska – Rzebika – Goszczyńskiego – Grochowa – Bagry – Grochowa – Węglarska – Lipska – Mały Płaszów
158 Podwierzbie – Wrobela – Ręczna – Rybitwy – Surzyckiego – Lipska – Mały Płaszów
185 Biskupińska – TVN – Lipska – Przewóz – Saska – Stoczniowców – Ofiar Dąbia (w k. zapory)
193 Złocień – Półłanki – Botewa – Surzyckiego – Mały Płaszów
224 Grzegi – Rączna – Szparagowa – Rybitwy – Lipska – Mały Płaszów
Offline