Przewóz 9 i Stoszki 9 - FORUM MIESZKAŃCÓW

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie

UWAGA! Nie mając statusu "Mieszkańca" NIE widzisz wszystkich działów forum w tym najważniejszego, gdzie odbywają się dyskusje członków WM - zalecamy więc weryfikację

#1 2013-01-25 17:36:47

Eskadek

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-12-14
Posty: 216
Punktów :   

Tramwaj Lipska-Wielicka (a ulica?)

Czy przewidują też budowę ulicy (Kaplickiego)?

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, … LokKrakTxt

Lipska - Wielicka. Ostatnia prosta do szybkiego tramwaju
Miasto podpisało preumowę dotyczącą dofinansowania ostatniego odcinka trasy szybkiego tramwaju z Kurdwanowa do Krowodrzy Górki. Łącznik ten umożliwi skierowanie tramwajów na alternatywną trasę omijającą centrum i skróci czas przejazdu.

Do oddania pierwszej nitki Krakowskiego Szybkiego Tramwaju w całości brakuje fragmentu między ulicami Lipską i Wielicką. Obecnie tramwaje z Kurdwanowa do Krowodrzy Górki natrafiają na wąskie gardło między ul. Wielicką a rondem Grzegórzeckiem, gdzie torowisko nie jest wydzielone. - Z badań potoków pasażerskich i zainteresowania tą trasą wynika, że większość wybierających ją pasażerów nie musi przejeżdżać przez centrum miasta. Kurdwanów jest bowiem dobrze skomunikowany z centrum. Poza tym łącznik Wielicka - Lipska sprawdzi się w sytuacji awaryjnej. Obecnie nie mamy w zasadzie żadnej alternatywy dla torowiska na Wielickiej, która uchroniłaby Kurdwanów przed odcięciem w razie usterki. Pozostaje tylko komunikacja zastępcza - tłumaczy Piotr Hamarnik z ZIKiT.

Łącznik na liście

Projektowany łącznik udało się jeszcze pod koniec ubiegłego roku wpisać na listę podstawową inwestycji z dofinansowaniem unijnym na lata 2013-2015. Miasto podpisało już preumowę na jego budowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. - Teraz czekamy na wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oraz pracujemy nad dokumentacją, by móc ogłosić przetarg. Jeżeli otrzymamy zezwolenie, a oferenci nie wniosą odwołań po rozstrzygnięciu przetargu, budowa ruszy jeszcze pod koniec tego roku - szacuje Hamarnik. Jej zakończenie z kolei planowane jest na 2015 rok.

Środki unijne pokryją niemal połowę wydatków na tę wartą 250 mln zł inwestycję. - By skierować na ten cel ponad 125 mln zł, konieczne będą przesunięcia w ramach budżetu. Jeszcze nie mam konkretnych propozycji, zamierzam je przedstawić w lutym - zapowiada wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel. - Chcemy w pierwszej fazie korzystać głównie z funduszy unijnych przy symbolicznym wkładzie miasta. Dopiero w 2015 roku z budżetu wyłożymy większość brakującej kwoty - dodaje.

600-metrowa estakada

Największe nakłady pochłonie budowa 600-metrowej estakady tramwajowo-pieszo-rowerowej nad torami kolejowymi stacji Kraków-Płaszów. Projektowane torowisko, które połączy ul. Lipską i Wielicką, będzie miało 1,4 kilometra. Wzdłuż niego powstanie kilka nowych przystanków. Czas dojazdu z Kurdwanowa do Krowodrzy Górki skróci się o kilka minut.

Offline

 

#2 2013-02-28 12:12:20

 jurek64

Użytkownik

790126
Call me!
Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-05-05
Posty: 76
Punktów :   

Re: Tramwaj Lipska-Wielicka (a ulica?)

Z tego co mi wiadomo,to jednak ulicy nie przewidują. Zbyt dużo budynków musiałoby iść do wyburzenia.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
hotels-world.pl