http://www.pxm-projekt.krakow.pl/ na tej stronie jest już dostępny raport z konsultacji społecznych dotyczących tego http://www.pxm-projekt.krakow.pl/img/mapa.jpg tramwaju.
Oprócz wyników bzdurnych ankiet mamy na końcu wnioski:
W etapie drugim zostały przeprowadzone konsultacje bezpośrednie, które odbyły się w dniu 27.11.2009 w godzinach 10.00-18.00 oraz w dniu 28.11.2009 w godzinach 10.00-13.00, w Siedzibie Biura Rady i Zarządu Dzielnicy XIII – Rynek Podgórski 1 w Krakowie, przy udziale przedstawicieli Inwestora – ZIKiT w Krakowie, Rady Dzielnicy XIII oraz Projektanta. W konsultacjach wzięła również udział, w charakterze obserwatora przedstawicielka Obywatelskiego Forum Demokratycznego.
Podczas dwudniowych konsultacji mieszkańcy mieli możliwość zapoznać się z wyłożonymi planami zagospodarowania inwestycji dla dwóch wariantów przebiegu linii tramwajowej, zadawać pytania dotyczące przedsięwzięcia oraz przekazać ewentualne uwagi na kartach ankiet po uprzednim zapisaniu się na liście obecności w konsultacjach społecznych.
Główne problemy wskazane przez uczestników bezpośrednich konsultacji społecznych:
□ brak zgody na planowany przebieg tramwaju w rejonie budynków mieszkalnych Spółdzielni Kabel
□ brak zgody na tramwaj argumentowany, wzrostem hałasu, wzrostem ruchu i związanymi z tym niebezpieczeństwami
□ brak zgody na tramwaj związany z przesłanianiem widoku
□ zminimalizowanie drgań powstających w wyniku budowy torowiska tramwajowego – szczególnie w miejscach zbliżenia torowiska do zabudowy mieszkalnej,
□ budowa ekranów akustycznych w obydwu wariantach, w rejonie osiedla Spółdzielni Kabel
□ budowa ekranów od ul Wielickiej
□ propozycja budowy dodatkowej klatki schodowej z estakady w rejonie ul. Żołnierskiej
□ zachowanie istniejących garaży dzierżawionych obecnie przez mieszkańców spółdzielni wraz z dojazdem do nich.
□ Propozycja budowy parkingu poziomowego z przeznaczeniem docelowym jak P&R oraz dla mieszkańców (w miejsce istniejących garaży „blaszaków”)
□ Propozycja zawężenia Trasy Nowopłaszowskiej (projektowana ul. Kaplińskiego) do 2 pasów – G (2X2) w miejsce G (3 x2).
Wnioski:
Po zakończeniu przeprowadzonych dwuetapowych konsultacji społecznych zostały przeanalizowane wszystkie ankiety pod kątem odpowiedzi na pytania oraz uwag i wniosków w nich zawartych.
Otrzymano cenne informacje na temat poziomu akceptacji społecznej dla przedsięwzięcia oraz liczne uwagi dotyczące konkretnych rozwiązań projektowych.
Informacją najistotniejszą z punktu widzenia celu konsultacji , jest informacja o akceptacji społecznej dla projektu jako całości, akceptacji preferowanego wariantu przebiegu tramwaju, akceptacji zastosowania ekranów akustycznych.
Uzyskano kilka propozycji dotyczących lokalnych rozwiązań projektowych, które zostaną wzięte pod uwagę przez Projektanta i wprowadzone do projektu po zaakceptowaniu przez Inwestora.
Nie wszystkie propozycje mogły być oczywiście wzięte pod uwagę z racji tego, że często wykraczały poza ramy tego przedsięwzięcia, były niezgodne z przepisami prawa budowlanego, zapisami MPZ czy też innymi, wskutek czego nie mogły by zostać zrealizowane.
W wielu przypadkach propozycje odzwierciedlały subiektywne życzenia poszczególnych osób, które często były w sprzeczności z propozycjami wystosowanymi przez innych mieszkańców.
W celu szerszego omówienia problemu wpływu projektowanego tramwaju na mieszkańców budynków należących do Spółdzielni Kabel, rada dzielnicy w porozumieniu z władzami spółdzielni wyraziły chęć zorganizowania dodatkowego spotkania z projektantem na terenie osiedla , tak by uzyskać jeszcze większą obecność mieszkańców. Projektant przyjął zaproszenie.
Wyniki konsultacji społecznych zostaną uwzględnione w opracowywanej dokumentacji formalno prawnej niezbędnej dla uzyskania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych dla tego przedsięwzięcia.
najbardziej dymią w całych tych konsultacjach mieszkańcy SM Kabel. W sumie się im nie dziwię, ale ta inwestycja jest bardzo potrzebna dla połowy Krakowa w tym także nam
Offline
Podpisaniem umowy dzierżawy na 30 lat Fortu nr 50a "Lasówka" zakończony został pierwszy przetarg pisemny nieograniczony na dzierżawę nieruchomości zabudowanych fortami na terenie Krakowa.Gmina podjęła próbę znalezienia, przynajmniej na 30 lat, dzierżawcy Fortu nr 50a "Lasówka", położonego przy ul. Golikówka. To pierwszy z obiektów Twierdzy Kraków, dla których szukany będzie gospodarz. W sumie do wzięcia był teren o powierzchni około 3,4 hektara (sam fort ma 947 m kw.), z ponadstuletnim obiektem wpisanym do rejestru zabytków. Dzierżawca będzie musiał nie tylko poprawić stan (rewitalizacja) całej nieruchomości, ale też m.in. udostępnić do zwiedzania wyznaczone przez służby konserwatorskie fragmenty obiektu (ok. 70 m kw.).
- Sukces przetargu jest tym ważniejszy, że po raz pierwszy oprócz wysokości czynszu dzierżawnego znaczącym był cel przyszłego zagospodarowania oraz zakres obowiązkowych (zagrożonych rozwiązaniem umowy) do wykonania, w okresie pierwszych trzech lat, wstępnych prac zabezpieczających i projektowych dla zabytku - argumentuje Katarzyna Zapał, dyrektor Zarządu Budynków Komunalnych.
http://www.dziennik.krakow.pl/pl/region … cesem.html
http://www.twierdza.art.pl/fort_50a_lasowka.htm
Ostatnio edytowany przez laku82 (2010-01-04 15:05:29)
Offline
Na forum Stoszki13 padło pytanie o park w okolicy os Lipska:
http://krakoff.info/2009/01/29/mieszkan … wali-park/
http://www.flickr.com/photos/mik_krakow … dlelipska/
Wie ktoś coś o tym ?
Chodzi tutaj o ten pas:
http://wikimapia.org/#lat=50.0442355&lo … 7&l=28&m=b
pozostały po zarezerwowanym pasie na trasę Bagrową (stary przebieg)
Nie jest to park o którym pisałem w poprzednich postach.
Ostatnio edytowany przez laku82 (2010-01-05 08:01:52)
Offline
Zatwierdzony jest tylko ten park koło osiedla Lipska, koło nowego kościoła.
W zeszłym roku były przeprowadzane konsultacje co do rozplanowania infrastruktury w nim
Osobiście tez sporo słyszałem / czytałem o przedłużeniu jakby tego parku tyłem od Lasówki, koło Szkoły Podstawowej 47, dalej wzdłuż Mysliwskiej. Zreszta tak jak to jużgdzieś wczesniej też było napisane.
To są ponoć plany dopiero, ale szansa utworzenia tego parku jest wg informacji dostepnych w Necie relatywnie duża.
Offline
Szybki tramwaj zbliża się, podobno sprawa podpisania umowy jest na finiszu.
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/27 … ,id,t.html
Offline
Eskadek napisał:
Zatwierdzony jest tylko ten park koło osiedla Lipska, koło nowego kościoła.
W zeszłym roku były przeprowadzane konsultacje co do rozplanowania infrastruktury w nim
Osobiście tez sporo słyszałem / czytałem o przedłużeniu jakby tego parku tyłem od Lasówki, koło Szkoły Podstawowej 47, dalej wzdłuż Mysliwskiej. Zreszta tak jak to jużgdzieś wczesniej też było napisane.
No właśnie, a ja napisałem maila ws parku do rady dzielnicy 13 i odpisali mi że ten planowany park to ten koło SP 47 (przeczytaj kilka postów wcześniej, ale może nie w tym temacie). Teraz napisałem maila ws tego parku koło nowego kościoła, ale jeszcze nie dostałem odpowiedzi
Offline
http://www.bip.krakow.pl/wladze/zarzadz … _11_09.pdf
Budowa kompleksu boisk wielofunkcyjnych w ramach programu "Moje boisko Orlik 2012" przy Zalewie Bagry
Budowa kompleksu boisk wielofunkcyjnych w ramach programu "Moje boisko Orlik 2012" przy os. Lipska-Myśliwska
Ciekawe gdzie
Offline
laku82 napisał:
No właśnie, a ja napisałem maila ws parku do rady dzielnicy 13 i odpisali mi że ten planowany park to ten koło SP 47 (przeczytaj kilka postów wcześniej, ale może nie w tym temacie). Teraz napisałem maila ws tego parku koło nowego kościoła, ale jeszcze nie dostałem odpowiedzi
Dwa, trzy lata temu to nic o żadnym parku tutaj się nie słyszało. Teraz mówi się nawet jakby o dwóch.
Też sporo czytam i rzeczywiście można wycigać sprzeczne wnioski, o który to park chodzi.
Choć na dobrą sprawę ten teren koło szkoły to jest taka trochę namiastka parku (drzewa rosną, a jakże, trawa w miarę koszona), więc kto wie.
Offline
Czyli zrobi się fajna infrastruktura rekreacyjna. Tylko, że nic bezpośrednio obok nas ;/ No ale może faktycznie powstanie coś na miejscu ogródków działkowych i przynajmniej jedno boisko. Zbiorę się w któryś dzień i pewnie napiszę jakiegoś maila do rady dzielnicy z takim pytaniem.
A swoją drogą, wie ktoś, ile kondygnacji ma mieć w końcu ten czwarty blok, który KTBS ma postawić? Czy jeszcze nie wiadomo? Ja słyszałem wersję 4 kondygnacyjną, ale chyba możliwa jest też 3 kondygnacyjna. Fajniej by było, jakby była 3 kondygnacyjna.
Ostatnio edytowany przez Leonidas (2010-01-06 09:25:23)
Offline
Leonidas napisał:
A swoją drogą, wie ktoś, ile kondygnacji ma mieć w końcu ten czwarty blok, który KTBS ma postawić? Czy jeszcze nie wiadomo? Ja słyszałem wersję 4 kondygnacyjną, ale chyba możliwa jest też 3 kondygnacyjna. Fajniej by było, jakby była 3 kondygnacyjna.
KTBS nie ma jeszcze planow tej inwestycji. Ma na razie tylko WZ.
Offline
Leonidas napisał:
A swoją drogą, wie ktoś, ile kondygnacji ma mieć w końcu ten czwarty blok, który KTBS ma postawić? Czy jeszcze nie wiadomo? Ja słyszałem wersję 4 kondygnacyjną, ale chyba możliwa jest też 3 kondygnacyjna. Fajniej by było, jakby była 3 kondygnacyjna.
Zapomniałem jeszcze napisać - czy zwróciliście uwagę na blok przy Stoszki 13, na te balkony wystające jakby z dachu. Ten ich budynek miał byc podobno czterokondygnacyjny, wygląda przez to trochę zabawnie. Finalnie, już na etapie budowy została mu ujeta jedna kondygnacja.
Licze więc, że w tym teamcie nic się nie zmieni, w sumie byłoby bardziej estetycznie a jednocześnie korzystniej dla współczynnika zagęszczenia mieszkańców.
Offline
Offline
laku82 napisał:
http://www.enklawakoszykarska.pl/
http://wikimapia.org/#lat=50.047739&lon … ykarska-21
Swego czasu byliśmy zainteresowani tamtą budową, wyglądała wiarygodnie, rozmawialiśmy z inwestorem, właściwie to nawet mieliśmy już zarezerwowane mieszkanie. Ceny były w sumie porównywalne, może nieco droższe niż u nas.
Plusy:
1. Położenie przy osiedlu Zadworze, wyposażonym w niezłą infrastrukturę (plus bardzo istotny)
2. Jedno miejsce parkingowe na mieszkanie za niewielką dopłatą.
Minusy:
1. Olbrzymi słup linii wysokiego napięcia (podobno nieczynnej), niewidoczny na żadnym zdjęciu z prezentacji . Mieszkania od tej strony były wyraźnie tańsze.
2. Zbyt bliska odległość od bloków sąsiedzkich i dużego śmietnika sąsiedzkiego.
3. Praktycznie brak wspólnej zieleni, mieszkania na dole miały mieć każde osobny własny ogródek.
4. Parking mały wymusi parkowanie za terenem własnym, odgrodzonym co może być przyczyną kłopotów z SM Zadworze.
5. Kiepski wyjazd na Saską, brak drogi alternatywnej.
6. Brak komórek lokatorskich.
7. Termin oddania inwestycji - pół roku później niż u nas.
Minusy przeważyły, odstąpiliśmy bez żalu.
Offline
Ulica Lipska zostanie przebudowana na całej długości, dodatkowe pasy będą w obu kierunkach i oba będą buspasami. W kierunku S7 będzie zaczynał się za wyjazdem z BP, w przeciwnym przed pętlą tramwajową.
Czy nie jest głupotą budowanie buspasów wzdłuż torowiska ? Chyba już lepiej wrzucic autobusy na tą wydzieloną przestrzeń pod torowisko (coś ala Powstania Warszawskiego)
W dodatku po wybudowaniu tam tramwaju z pewnością obetną tam kursy autobusów.
Offline
laku82 napisał:
Czy nie jest głupotą budowanie buspasów wzdłuż torowiska ? Chyba już lepiej wrzucic autobusy na tą wydzieloną przestrzeń pod torowisko (coś ala Powstania Warszawskiego)
Mnie akurat buspasy nie podobają się. Potencjalna 1/3 wolnej drogi stoi przeważnie pusta, samochody stoją na dwóch pozostałych pasach, korkują drogę. Dla mnie szkoda tego miejsca.
W sumie cieszę się na remont Lipskiej/ Surzyckiego. Czekamy tez na podpisanie umowy co do ulicy Kuklinskiego.
Offline