Przewóz 9 i Stoszki 9 - FORUM MIESZKAŃCÓW

Ogłoszenie

UWAGA! Nie mając statusu "Mieszkańca" NIE widzisz wszystkich działów forum w tym najważniejszego, gdzie odbywają się dyskusje członków WM - zalecamy więc weryfikację

#31 2010-01-08 09:37:33

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Buspasy mają olbrzymi sens w miejscach gdzie jest intensywny ruch autobusów (Al 29 Listopada, Aleje 3 wieszczy)
Mi nie szkoda samochodów w korku bo wiem że w autobusach jeździ kilkakrotnie więcej pasażerów w ciągu godziny.
Ale akurat w tym miejscu buspasy są bezsensowne, bo nie będzie tam praktycznie ruchu autobusów (będzie tramwaj).
Dodatkowo jeśli już to można puścic autobusy po torowisku (jak na Powstania Warszawskiego).

Offline

 

#32 2010-01-08 11:04:07

 Leonidas

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-01-07
Posty: 463
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

laku82 napisał:

Czy nie jest głupotą budowanie buspasów wzdłuż torowiska ? Chyba już lepiej wrzucic autobusy na tą wydzieloną przestrzeń pod torowisko (coś ala Powstania Warszawskiego)

Budując zupełnie nowe torowisko faktycznie tak jest chyba lepiej, przykładów jest całkiem sporo. Zarówno autobusy i tramwaje mają płynny ruch, a auta, w tym taksówki lżej.

Eskadek napisał:

laku82 napisał:

Czy nie jest głupotą budowanie buspasów wzdłuż torowiska ? Chyba już lepiej wrzucic autobusy na tą wydzieloną przestrzeń pod torowisko (coś ala Powstania Warszawskiego)

Mnie akurat buspasy nie podobają się. Potencjalna 1/3 wolnej drogi stoi przeważnie pusta, samochody stoją na dwóch pozostałych pasach, korkują drogę. Dla mnie szkoda tego miejsca.
W sumie cieszę się na remont Lipskiej/ Surzyckiego. Czekamy tez na podpisanie umowy co do ulicy Kuklinskiego.

Tu się nie zgodzę i mówię to jako kierowca, który z komunikacji zbiorowej korzysta raz na rok. Wiadomo, że też bym wolał mieć więcej miejsca, ale trzeba myśleć szerzej. Komunikacja zbiorowa to musi być podstawa, szczególnie w takim mieście jak Kraków (nawet Warszawka, która ma znacznie więcej miejsca, szersze ulice wprowadza teraz buspasy i inne ograniczenia dla aut).
Bardzo dobry przykład to Al. 29 Listopada. Mieszkałem na przeciw stacji BP i rogu Cmentarza Rakowickiego przez 2 lata, a teraz jeżdżę tędy do pracy. Dobudowanie 3-go pasa w obu kierunkach (buspasa), z którego oprócz MPK korzystają taksówki i busiarze bardzo pomogło. Bardzo rzadko zdarza się kompletny korek, z reguły można przejechać płynnie albo z niedużymi postojami nawet w szczycie
Czy się nam to podoba czy nie, komunikacja zbiorowa musi być wygodnym, szybkim i tanim połączeniem dla jak największej liczby mieszkańców, inaczej choćby nie wiem co robiono, miasto zakorkuje się na amen. Ja zasadniczo narzekam brak odpowiedniej koncepcji transportu szynowego (za mało linii tramwajowych, szczególnie bezkolizyjnych, brak kolei aglomeracyjnej), który jest najbardziej efektywny i bezpieczny.

Ostatnio edytowany przez Leonidas (2010-01-08 11:06:26)


Tadeusz Styrski
-----
Płaszów na Facebooku
http://www.facebook.com/group.php?gid=158812464132402

Offline

 

#33 2010-01-08 11:59:00

Eskadek

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-12-14
Posty: 216
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

Leonidas napisał:

Tu się nie zgodzę i mówię to jako kierowca, który z komunikacji zbiorowej korzysta raz na rok. Wiadomo, że też bym wolał mieć więcej miejsca, ale trzeba myśleć szerzej. Komunikacja zbiorowa to musi być podstawa, szczególnie w takim mieście jak Kraków (nawet Warszawka, która ma znacznie więcej miejsca, szersze ulice wprowadza teraz buspasy i inne ograniczenia dla aut).
Bardzo dobry przykład to Al. 29 Listopada. Mieszkałem na przeciw stacji BP i rogu Cmentarza Rakowickiego przez 2 lata, a teraz jeżdżę tędy do pracy. Dobudowanie 3-go pasa w obu kierunkach (buspasa), z którego oprócz MPK korzystają taksówki i busiarze bardzo pomogło. Bardzo rzadko zdarza się kompletny korek, z reguły można przejechać płynnie albo z niedużymi postojami nawet w szczycie
Czy się nam to podoba czy nie, komunikacja zbiorowa musi być wygodnym, szybkim i tanim połączeniem dla jak największej liczby mieszkańców, inaczej choćby nie wiem co robiono, miasto zakorkuje się na amen. Ja zasadniczo narzekam brak odpowiedniej koncepcji transportu szynowego (za mało linii tramwajowych, szczególnie bezkolizyjnych, brak kolei aglomeracyjnej), który jest najbardziej efektywny i bezpieczny.

Z buspasami to sprawa nie jest taka oczywista. Też jestem zwolennikiem dobrze, podkreślam dobrze zorganizowanej komunikacji zbiorowej.

Zgadzam się oczywiście, że na 29 Listopada nie ma obecnie korków, a były ogromne (sam mieszkałem tam też kilka lat w akademikach obok). Z tym, że tutaj akurat nałożyło się kilka czynników:

1. Dobudowano po jednym, dodatkowym pasie, z czterech pasów w sumie zrobiło się sześć (przyrost o 50%!!!).
2. Zlikwidowano skręt w Prandoty, jadąc od strony Kielc.
3. Zbudowano nowe rozwiązanie komunikacyjne, ul. Stwosza, Lubomirskich, czyli rozdzielono ruch na idący dalej w kierunku Al. Trzech Wieszczów i ruch w stronę Dworca, Podgórza, czyli ogólnie w naszą stronę.

Nie jestem przekonany, czy uwolnienie obecnie buspasa w tamtym miejscu dla ogółu społeczności spowodowałoby pogorszenie, o ile nie poprawę ogólnej wydajności komunikacji w tamtym miejscu. Tym bardziej u nas (w przyszłości) na Lipskiej, czy Surzyckiego i tym bardziej przy idącym częściowo równolegle tramwajem. Dla mnie jest to raczej przerost formy nad treścią.

Może w okolicach Nowego Kleparza, czy Al. Mickiewicza to ma sens.

Obecnie w części państw europejskich jeździ się na okrągło na światłach. Bo bezpieczniej, lepiej, auto bardziej widoczne. takie były badania, trudno podnosić argumenty przeciwne, jak większe zużycie paliwa, oślepianie, brak odczucia skracania dystansu w lusterku dla samochodu zbliżającego się.

Ale na przykład w Austrii znieśli obowiązek jazdy na światłach, pomimo wprowadzenia go wcześniej. Z buspasami może być też podobnie, zresztą obecnie występuje tendencja ujmowania znaków drogowych (vide teren np koło Rynku Głownego), ograniczania liczby uregulowań szczegółowych na korzyść reguł ogólnych (zasada prawej ręki, wpuszczanie do ruchu autobusu ruszającego z przystanku, stosowanie zalecanej zasady suwaka...

To taki mój punkt widzenia.

Offline

 

#34 2010-01-08 12:00:07

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Tak tak. Ale przecież tutaj będą budowac i buspas i tramwaj od zera więc te inwestycje można by połączyć.
Przy okazji ciekawe jakie linie autobusowe wytną po budowie torowiska.
Pierwszym kandydatem jest 185 (puszczenie jego trasą przez Stopień Wodny Dąbie 125 by nie dublować tramwaju.)

Offline

 

#35 2010-01-08 14:17:22

 Leonidas

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-01-07
Posty: 463
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

Eskadek napisał:

Zgadzam się oczywiście, że na 29 Listopada nie ma obecnie korków, a były ogromne (sam mieszkałem tam też kilka lat w akademikach obok). Z tym, że tutaj akurat nałożyło się kilka czynników:

1. Dobudowano po jednym, dodatkowym pasie, z czterech pasów w sumie zrobiło się sześć (przyrost o 50%!!!).
2. Zlikwidowano skręt w Prandoty, jadąc od strony Kielc.
3. Zbudowano nowe rozwiązanie komunikacyjne, ul. Stwosza, Lubomirskich, czyli rozdzielono ruch na idący dalej w kierunku Al. Trzech Wieszczów i ruch w stronę Dworca, Podgórza, czyli ogólnie w naszą stronę.

Trochę źle to w czasie zapamiętałeś. Ja tam mieszkałem jeszcze przed remontem i tak:
2. Lewoskręt w Prandoty zlikwidowano znacznie wcześniej, dokładnie nie pamiętam, ale co najmniej pół roku a chyba nawet około roku przed poszerzeniem alei. Przez ten okres, nawet po zlikwidowaniu dalej były korki, może tylko troszkę mniejsze.
3. Wita Stwosza i Lubomirskich powstały jeszcze wcześniej, dużo wcześniej.
Ja porównywałem okres już po tych zmianach. Trzeba jeszcze dodać przeniesienie przestanku za światła, na osobny pas (na przedłużeniu tego trzeciego, buspasa)

Eskadek napisał:

Nie jestem przekonany, czy uwolnienie obecnie buspasa w tamtym miejscu dla ogółu społeczności spowodowałoby pogorszenie, o ile nie poprawę ogólnej wydajności komunikacji w tamtym miejscu. Tym bardziej u nas (w przyszłości) na Lipskiej, czy Surzyckiego i tym bardziej przy idącym częściowo równolegle tramwajem. Dla mnie jest to raczej przerost formy nad treścią.

Oczywiście, że ogólna wydajność będzie większa, gdy nie będzie buspasa, bo wszystkie pasy mają szanse być maksymalnie wykorzystane, a buspas nigdy tak nie będzie. Ale podstawowym założeniem jest maksymalizacja wydajności komunikacji zbiorowej, a dopiero później całości. Chyba nie ma wątpliwości, ile wolniej jeździły by autobusy przez całą Al. 29 Listopada i dalej 3 wieszczów, gdyby nie miały wydzielonych buspasów.
Ogólnie się chyba zgodzimy, że tam gdzie jest dobra linia tramwajowa i nie ma braku możliwości, to lepszy jest buspas łączny. Tam gdzie byłoby ciężko, złe warunki no to buspas bywa konieczny

Ostatnio edytowany przez Leonidas (2010-01-08 14:20:28)


Tadeusz Styrski
-----
Płaszów na Facebooku
http://www.facebook.com/group.php?gid=158812464132402

Offline

 

#36 2010-01-08 14:18:26

Wojtek

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-01-24
Posty: 36
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

laku82 napisał:

Tak tak. Ale przecież tutaj będą budowac i buspas i tramwaj od zera więc te inwestycje można by połączyć.
Przy okazji ciekawe jakie linie autobusowe wytną po budowie torowiska.
Pierwszym kandydatem jest 185 (puszczenie jego trasą przez Stopień Wodny Dąbie 125 by nie dublować tramwaju.)

I powinno się - niestety przy projektach naszych dróg patrzy się dość krótkowzrocznie - vide Dietla na odcinku Krakowska - Starowiślna gdzie autobus miał jechać po torowisku (a miało to być wykonane przy okazji remontu torów kilka lat temu - niestety jak zwykle przeważyły koszty.
Podobne halo zrobiono z nowym rondem Mogilskim gdzie to docelowo były plany, że autobusy mają zjeżdżać pod płytę ronda i mieć wspólne przystanki z tramwajem, z tego też nic nie wyszło.
Ja naszą okolicę widzę tak, że będzie to główna wylotówka na wschód z tej strony Krakowa - niech tylko zbudują dwa pasy do Rybitw i do węzła łączącego nas z obwodnicą to ruch jeszcze się nam tu zwiększy i to bardzo. Na razie bus pasy nie będą potrzebne ale w przyszłości kto wie i dlatego imho powinny być od razu wrzucone na torowiska - ale nie wiem czy możemy na to liczyć

Offline

 

#37 2010-01-08 15:14:08

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Nie możemy na to liczyc
Jakakolwiek budowa ulicy na torowisku wiązała by się z wcześniejszym wyłączeniem z ruchu tego torowiska
Wyłączenie torowiska to spore koszty (komunikacja zastępcza) więc takie coś zrobią zapewne dopiero wtedy gdy będzie remont torowiska (generalny).
Znając Kraków - za 20 lat.

Offline

 

#38 2010-01-09 17:30:32

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

http://wikimapia.org/#lat=50.0458391&lo … l-Pantheon
http://pantheonhotel.pl/

budowa CH King Square obok CH Tandeta
http://wikimapia.org/#lat=50.043109&lon … 8&l=28&m=b
http://img23.imageshack.us/img23/9060/16771548.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/7900/16499991.jpg
http://img64.imageshack.us/img64/4262/24227716.jpg

Ostatnio edytowany przez laku82 (2010-01-09 18:44:30)

Offline

 

#39 2010-01-09 21:29:09

 Leonidas

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-01-07
Posty: 463
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

Trochę szkoda, bo pewnie dobije to trochę Tandetę jako miejsce tanich zakupów (głównie odzieżowych), już zlikwidowali sporo straganów.
Jeśli już coś budują, to ja osobiście wolałbym biurowce, bo to zawsze najlepiej dla ruchu. Ale to przynajmniej nie wygląda nieestycznie i lepsze to niż kolejne osiedle mieszkaniowe w okolicy.

A wracając do kwestii buspasów na Lipskiej, to nie wzięliście pod uwagę jednej rzeczy, którą sobie właśnie uświadomiłem. To ma być szybki tramwaj, ale na prawdę szybki tramwaj. A wpuszczenie autobusów trochę go spowolni. Na Powstania Warszawskiego ma to jakieś uzasadnienie, ze względu na przepustowość Mogilskiego i ruch na Grzegórzeckim, ale na Lipskiej chyba niespecjalne. Ale w ogóle to ja bym się autobusami na Lipskiej nie przejmował. 90% ruchu weźmie tramwaj. Dwa, ruch samochodowy tam jest słaby i wzrośnie dopiero po oddaniu trasy Nowopłaszowskiej, czyli pewnie nie w tym stuleciu.

Ostatnio edytowany przez Leonidas (2010-01-09 21:45:43)


Tadeusz Styrski
-----
Płaszów na Facebooku
http://www.facebook.com/group.php?gid=158812464132402

Offline

 

#40 2010-01-11 14:34:50

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,72936, … firm_.html
To może nie dotyczy jakoś szczególnie naszej dzielnicy ale z pewnością przeora to krajobraz Krakowa.
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, … radni.html

Ostatnio edytowany przez laku82 (2010-01-13 09:37:50)

Offline

 

#41 2010-01-12 08:21:56

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

1 Może to nie inwestycja ale z pewnością ciekawa sprawa
Wie ktoś może jak się potoczyły sprawy SM Lipska (ta od osiedla Lipska - tam gdzie urząd pocztowy).
Z tego co czytałem to ona upadła, wszedł syndyk. Wie ktoś jak się potoczyła historia tego osiedla ? W końcu to SM jest właścicielem gruntu na którym stoją bloki, a mieszkańcy są właścicielami jedynie mieszkań. Musieli coś dopłacać ?
Wielu z Was mieszkało tu już wcześniej może się orientujecie?

2 Takie fotostory o blokach w pobliżu (Płaszowska 57,59):
http://picasaweb.google.pl/pawelprysak/ … PAszowska#

3 Znalazłem też informacje o tym że gdzieś na Płaszowskiej miał stanąć blok (bloki? ) socjalne?
Wie ktoś coś o tym ?

4 Ten link to bardziej temat na hyde park bo to nie nasza okolica, ale w końcu to Kraków
http://pokazywarka.pl/46a643-2/

5 Znalazłem gdzieś informacje że nasze bloki na samym początku budowane były bez pozwolenia i jeszcze jakichś innych papierów, ale sprawa rozeszła się po kościach bo Miasto Kraków jest udziałowcem KTBS. Wie ktoś coś o tym ? Jak się sprawa potoczyła ?

Ostatnio edytowany przez laku82 (2010-01-12 09:14:00)

Offline

 

#42 2010-01-12 09:26:29

Eskadek

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-12-14
Posty: 216
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

Kiedyś pisałem o planowanym przebudowaniu skrzyżowania w obrębie ul. Przewóz, Saska, Myśliwska, Płaszowska, Koszykarska pośrednio.

Przywołam temat raz jeszcze.

Ma w tym miejscu powstać podobno rondo. Ciekawi mnie w którą stronę teren jest jakoby zarezerwowany pod to skrzyżowanie (rondo?). W sumie miejsca wolnego dookoła jest.

Czy wiecie jaki jest status parkingu przed kościołem? Ja kiedyś znalazłem info, że jest to pas drogowy. Mam nadzieję, że akurat ten parking nie jest przewidziany do jakiejś potencjalnej zmiany jego przeznaczenia.

Inwestycja jest przewidziana wraz z remontem Saskiej (zresztą podobnie i Płaszowskiej) po wybudowaniu ul. Kuklińskiego i estakady w ciągu Nowohucka - Powstancow Sląskich.

O ile oczywiście nie zmienią się priorytety, albo nie zabraknie kasy.

Offline

 

#43 2010-01-12 09:50:43

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

A jaki jest status tego parkingu przed barem Kormoran?
http://wikimapia.org/#lat=50.0454189&lo … 9&l=28&m=b
Chyba nie jest prywatny bo pewnie już by tu stał jakiś budynek a przynajmniej płatny parking.
Jeśli jest miasta to ja bym tu widział przyszły mini rynek - nowe centrum Płaszowa

Offline

 

#44 2010-01-12 10:18:25

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Mam pytanie co do tego miejsca:
http://wikimapia.org/#lat=50.0434759&lo … 4;3380;328
Pamiętam że był tam las samosiejek, ale w tej chwili widzę że ktoś nawiózł tam gruzu.
Gruz jak wiadomo nawozi się w celach budowlanych - wie ktoś coś o tamtej działce i o potencjalnej budowie ?

Offline

 

#45 2010-01-12 10:31:43

Eskadek

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-12-14
Posty: 216
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

laku82 napisał:

Mam pytanie co do tego miejsca:
http://wikimapia.org/#lat=50.0434759&lo … 4;3380;328
Pamiętam że był tam las samosiejek, ale w tej chwili widzę że ktoś nawiózł tam gruzu.
Gruz jak wiadomo nawozi się w celach budowlanych - wie ktoś coś o tamtej działce i o potencjalnej budowie ?

W tym miejscu miał być kiedyś po II wojnie kościół (za ks. Stoszki właśnie). Nie powstał - komuna, tam gdzieś była kiedyś Centrala Rybna.

Co tam powstanie? Moim zdanie kawałkiem na ten teren wchodzi właśnie to rondo, które opisywałem przed chwilą, może minideptak, na rynek w Płaszowie bym nie liczył, zresztą za blisko ruchliwej drogi niestety.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Oтeли Эквадор