Przewóz 9 i Stoszki 9 - FORUM MIESZKAŃCÓW

Ogłoszenie

UWAGA! Nie mając statusu "Mieszkańca" NIE widzisz wszystkich działów forum w tym najważniejszego, gdzie odbywają się dyskusje członków WM - zalecamy więc weryfikację

#46 2010-01-12 10:32:40

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

http://www.google.pl/url?sa=t&source=we … QAY9zarNcg

3. Proponuje się wprowadzenie, jako tereny zieleni publicznej z funkcją usług publicznych, obszar znajdujący się pomiędzy ul. Lipską, osiedlem mieszkaniowym Lipska, Mały Płaszów i ul. Golikówka oraz przeznaczyć obszar istniejących ogródków „Golikówka” i „Pod Wierzbami” na ogrody działkowe.
4. W rejonie ul. Nowohuckiej obszar istniejących ogródków działkowych „Płaszów” i „Zakole Wisły” przeznaczyć na ogrody działkowe.

Rzecz tyczy się m.in.:
http://wikimapia.org/#lat=50.0492167&lo … 7&l=28&m=b
http://wikimapia.org/#lat=50.0543834&lo … 7&l=28&m=b
http://wikimapia.org/#lat=50.0437463&lo … 7&l=28&m=b
I tu mam pytanie:
Czy się różni ogród działkowy od ogródka działkowego ? Że to nie to samo wskazuje fragment:

przeznaczyć obszar istniejących ogródków „Golikówka” i „Pod Wierzbami” na ogrody działkowe.

Offline

 

#47 2010-01-12 10:39:11

Eskadek

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-12-14
Posty: 216
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

Ja osobiście nie mogę doczekać się likwidacji skansenu w miastach funkcjonującego  pod nazwą "ogródki działkowe".

Offline

 

#48 2010-01-12 11:10:39

 Leonidas

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-01-07
Posty: 463
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

Ja także, ale pod jednym warunkiem, że w dużej mierze te tereny będą przeznaczane na zieleń, infrastrukturę rekreacyjno-sportową a nie będzie kończyło się tak jak na Lublańskiej, gdzie miasto oszukało ludzi. Bo jeśli ma się tak kończyć, to ja chyba wolę ogródki, przynajmniej jest zielono.
Choć jestem im przeciwny jeszcze z drugiego powodu: to są tereny miejskie, z których nie powinni korzystać wybrani.


Tadeusz Styrski
-----
Płaszów na Facebooku
http://www.facebook.com/group.php?gid=158812464132402

Offline

 

#49 2010-01-12 11:25:44

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Zgadzam się z Wami w całej rozciągłości.
Mi chodzi tylko o to jaką praktyczną zmianę dla Nas przyniesie przemianowanie ogródków na ogrody ?

Offline

 

#50 2010-01-12 11:33:07

 Leonidas

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-01-07
Posty: 463
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

Laku82: w końcu zdetronizowałeś mnie I dobrze (żadne nabijanie absolutnie), dostarczasz dużą ilość informacji, z czego na pewno większość się bardzo cieszy.


Tadeusz Styrski
-----
Płaszów na Facebooku
http://www.facebook.com/group.php?gid=158812464132402

Offline

 

#51 2010-01-12 15:09:51

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Ciąg "Surzyńskiego, Botewa, Śliwaka"- wiemy że ma powstac 1x2+ 1x3, ale do tej pory nie wiedzieliśmy co z chodnikami/ścieżkami rowerowymi wzdłuż ciągu. Otóż:
Do ul. Półłanki chodniki i ścieżki rowerowe będą po obu stronach. Dalej do ulicy Wrobela chodnik będzie po stronie południowej a po północnej ciąg pieszo-rowerowy. Za Wrobela chodnik po stronie południowej sięgnie tylko zatoki przystankowej natomiast po północnej stronie do samego końca inwestycji będzie ścieżka rowerowa.


Kraków i Wieliczka chcą zbudowac nową drogę łączącą Węzeł Rybitwy ze Śledziejowicami 1x2 7m 115kN/oś wzdłuż trasy będzie także chodnik i ścieżka rowerowa oddzielona ekranami. Przy drodze powiatowej ma się kończyć rondem.
Teren zbiorników w Brzegach ma się w przyszłości stać teren rekreacyjnym i ta droga ma w tym pomóc
Drogę chcą wybudowac do 2 lat.

Co do jej przebiegu to:
Droga powiatowa Śledziejowice-Brzegi to zapewne ta droga:
http://wikimapia.org/#lat=50.0285582&lo … 6&l=28&m=b
Droga którą mają wybudowac zapewnie pójdzie na północy od Żwirowni Brzegi po czym po łuku skręci na południe by dojechac do drogi powiatowej gdzieś w okolicach mostu nad Drwiną http://wikimapia.org/#lat=50.0305431&lo … 7&l=28&m=b (na co wskazuje ten link http://img2.pict.com/ab/d7/e0/2186242/0 … r2039k.jpg oraz Studium 1:5000 ze strony http://www.mpzp.salcity.eu/index.php5?p … =wieliczka)
Na końcu rondo łączące tą drogę z drogą powiatową Brzegi - Śledziejowice (droga zbiorcza).
Planów na razie nie wyślą, bo nimi nie dysponują (projektanci mają je przekazać dopiero po uzyskaniu pozwolenia na budowę ZRID)

http://img.iap.pl/s/80/205244/Edytor/Im … 281%29.jpg - tutaj z lotu ptaka

http://www.wieliczka.eu/pl/11936/0/Wiel … rczej.html

Ostatnio edytowany przez laku82 (2010-01-12 15:18:08)

Offline

 

#52 2010-01-13 07:21:41

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

jacek.bednarz@vp.pl napisał:

Uchwała z której Pan cytuje fragment  "przeznaczyć obszar istniejących ogródków "Golikówka" i "Pod Wierzbami" na ogrody działkowe." jest wnioskującą zapisy do studium zagospodarowania przestrzennego. W tym kontekście" ogródków " ( lepiej brzmiało by ogrodów ) " Golikówka"  i  " Pod Wierzbami" to istniejące  ogrody działkowe w rejonie osiedla Lipska i ul.Golikówka . Właściciele  ( a właściwie dzierżawcy działek ) przez radnych zgłosili poprawkę do   w/w uchwały aby w zapisach studium obszar na którym znajdują się ogrody (ogródki ) działkowe został zapisany  "ogrody działkowe". Na dzień dzisiejszy w studium  (obowiązującym )nie ma takiego określenia dla wspomnianego obszaru. Ze studium może się Pan zapoznać na stronach Biura Planowania Przestrzennego.

Pozdrawiam Jacek Bednarz
Przewodniczący Rady i Zarządu Dzielnicy  XIII

ps. Mam nadzieje iż taka informacja  jest dla Pana wystarczająca .
       Oczywiście można temat bardziej rozwinąć , zapraszam Pana  po dodatkowe dodatkowe informacje do siedziby Rady Dzielnicy XIII  Rynek Podgórski 1 w piątki  9.00-11.00 lub po ustaleniu terminu

Czyli z tego co rozumiem ten zapis jest tylko zmianą formalnej nazwy ale nie funkcji jaką pełni ten obszar. Myślałem że nazwa ogrody działkowe to jakaś nazwa ogródków działkowych przerobionych na jakieś ogólnodostępne parki, ale niestety nie
Mój komentarz:
O ile ogródki działkowe "Golikówka" i "Pod Wierzbami" jakoś mi nie przeszkadzają bo stoją na uboczu, a w pobliżu będą parki - to myślę że utrzymanie ogródków działkowych na terenach ogródków "Płaszów" i "Zakole Wisły" - to krok wstecz dla miasta. Te ogródki stoją prawie w centrum miasta co jest niedopuszczalne. Trzeba je przerobić na jakieś ogólnodostępne parki a nie utrzymywac skansen z PRL. Już nawet deweloperka w kształcie np osiedla Bajeczna http://wikimapia.org/#lat=50.0573661&lo … 8&l=28&m=b  które jest po drugiej stronie Wisły w tym rejonie(lub Wiślane Tarasy http://wikimapia.org/#lat=50.0549483&lo … 8&l=28&m=b ) mnie mniej razi niż ta prywata właścicieli ogródków. Trzeba coś z tym zrobić.

I trochę z innej beczki
http://ww6.tvp.pl/369,20100112953972.strona

Kronika napisał:

W Krakowie zmienią się zasady parkowania?
Władze miejskie planują poszerzyć płatną strefę parkowania o niektóre ulice w dzielnicy II. Prezydencki projekt przewiduje również likwidację bezpłatnego parkowania w soboty i wydłużenie godzin płatnego postoju.
Poszerzenia strefy płatnego parkowania w okolicach dworca od dawna domagają się mieszkańcy. Ich zdaniem kierowcy traktują ten obszar jako bezpłatny parking. Do strefy C miasto planuje włączyć ulice: Bosacką, Zygmunta Augusta, Topolową, Lubicz, Ariańską i część Rakowickiej.
Według niektórych radnych, chodzi nie tylko o wygodę mieszkańców, lecz także o podreperowanie budżetu miasta.
Jeśli projekt wejdzie w życie, skończy się też darmowe parkowanie w soboty. Okazało się, że miasta na to nie stać. Urzędnicy chcą wydłużyć godziny płatnego parkowania od 10.00 do 22.00 (teraz są do godz. 19.00).
Jeśli projekt uchwały zostanie przegłosowany do końca stycznia, to zmiany zaczną obowiązywać od 1 marca.

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, … stala.html

tu o tramwaju:

Dziennik Polski napisał:

13.01.2010
Za 15 miesięcy szybkim tramwajem
INWESTYCJE. Po pół roku od rozpoczęcia przetargu - umowa na budowę nowej linii do Golikówki
Od lipca trwała procedura przetargowa, która miała wyłonić wykonawcę odcinka szybkiego tramwaju od ronda Grzegórzeckiego do Golikówki. Jak się dowiedzieliśmy - wreszcie zakończyło się postępowanie i za kilka dni będzie podpisana umowa z wykonawcą; tydzień później zostanie mu przekazany "plac budowy".

Ostatnio edytowany przez laku82 (2010-01-13 09:40:30)

Offline

 

#53 2010-01-13 09:14:07

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

laku82 napisał:

Mam pytanie co do tego miejsca:
http://wikimapia.org/#lat=50.0434759&lo … 4;3380;328
Pamiętam że był tam las samosiejek, ale w tej chwili widzę że ktoś nawiózł tam gruzu.
Gruz jak wiadomo nawozi się w celach budowlanych - wie ktoś coś o tamtej działce i o potencjalnej budowie ?

Zauważyłem że samosiejki są już wycięte - budowa będzie na pewno Tylko pytanie blok czy dom ?
Jeśli blok to działka musiała by być większa i graniczyć zapewne z blokiem Przewóz 22 KTBS - więc KTBS coś powinien wiedzieć


jacek.bednarz@vp.pl napisał:

Ogrody działkowe  o których mowa jak i pozostałe tereny w naszej Dzielnicy ( a szczególnie w Płaszowie)  to Rodzinne Ogrody Działkowe  . Znajdujące się na terenach gminnych , a w poprzednich latach udostępnione pod zagospodarowanie i funkcje jaką dziś posiadają. Zapisy które się pojawiły w uchwale jak wspomniałem to efekt poprawki radnego , który w imieniu właścicieli działek wprowadził taki zapis. Demokracja jak Pan wie to taki model kiedy większość decyduje. Osobiście uważam iż tereny dzisiejszych ogrodów działkowych w studium a póżniej w miejscowych planach powinny być zapisywane jako ZP ( zieleń publiczna) .Taki zapis nie ogranicza funkcjonowania ogródków działkowych w takim  zakresie jak to ma miejsce dziś a przyszłościowo ( ewentualne uwłaszczenie osób posiadających takie ogródki może spowodowac iż kiedy będą już właścicielami terenu mogą np.chcieć zmiany na tereny budowlane - to dość atrakcyjne lokalizacje tak jak teren przy ul.Ks Stoszki)  można będzie myśleć o ogólno dostępnym terenie zielonym i co ważne na terenie gminnym.

No cóż - to chyba jasne że jako mieszkańcy musimy powalczyć o oznaczenie ogródków działkowych jako ZP w MPZP bo inaczej zostaniemy na lodzie!
Może jakąś petycje ? Ktoś wie jak takie coś dokładnie przeprowadzić w praktyce ?

Ostatnio edytowany przez laku82 (2010-01-13 10:52:53)

Offline

 

#54 2010-01-13 11:27:12

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

http://www.dzielnica13.krakow.pl napisał:

Projekt przebudowy Rynku Podgórskiego
Projekt zakłada likwidację miejsc postojowych w obrębie płyty głównej po wschodniej i zachodniej stronie. Rozwiązania komunikacyjne wokół rynku pozostają bez zmian - jednokierunkowy ruch wzdłuż pierzei budynków natomiast na ul. Limanowskiego ruch dwukierunkowy.
Radni Dzielnicy XIII od dawna zabiegają o modernizację tak ważnego dla Podgórza miejsca gdyż obecnego wystroju rynku nie akceptują ani mieszkańcy, ani turyści. Podgórski Rynek powinien pełnić funkcję wypoczynkowo-rekreacyjną gdzie odbywałyby się liczne imprezy plenerowe a mieszkańcy mogliby pospacerować w miłym i przyjemnym otoczeniu.

http://www.dzielnica13.krakow.pl/pub/img/20100112232057_rys%202_3%20kolorystyka_II.jpg

Offline

 

#55 2010-01-14 08:57:46

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

W Płaszowska będzie skręt z Kuklinskiego jadąc w stronę centrum, ale z Płaszowskiej nie można będzie wyjechać na Kuklińskiego, będzie można tylko wjechać wjazdami od strony Strycharskiej i Nowohuckiej. Wg planów znak "Droga bez przejazdu" będzie znajdował się już przy ulicy Sarmackiej. To ostatnie miejsce gdzie będzie można zjechać z Płaszowskiej.
ftp://195.117.25.182/4%20zalacznik%20nr … ek%202.pdf
ftp://195.117.25.182/4%20zalacznik%20nr … ek%203.pdf
ftp://195.117.25.182/4%20zalacznik%20nr … ek%204.pdf

Co do Kuklińskiego w naszych okolicach: jedynie na skrzyżowaniu Saskiej z Lipską będą światła.
ftp://195.117.25.182/4%20zalacznik%20nr … niczny.pdf

Więcej:
ftp://195.117.25.182/
Z nas interesujących to m.in:
ftp://195.117.25.182/4%20zalacznik%20nr … niczny.pdf

Przebudowa ul. Myśliwskiej jest związana z budową pętli tramwajowej i przystanku
końcowego dla autobusów . W ramach budowy pętli przebudowie ulega ul. Lipska / zjazd z
ul. Myśliwskiej , wykonanie sygnalizacji świetlnej ze względu na przejazd tramwaj i
autobusów / . Przebudowę ulicy Lipskiej projektuje się w oparciu o istniejącą niweletę ze
względu na istniejące uzbrojenie podziemne i istniejące skrzyŜowania z ul. Golikówka ,
Przewóz , Rzebika , Węgierska zjazdami i dojściami .
Przebudowa ul. Lipska rozpoczyna się w km 0 + 176,40 od osi ul. Saskiej i 1 + 351.02 wg km
ul. Kuklińskiego , skrzyŜowania z ul. Przewóz , Rzebika , oraz w rejonie pętli tramwajowej i
końcowego przystanku autobusowego z ul. Myśliwska . Przekrój ul. Lipskiej dwujezdniowy
z trzema pasami ruchu , pomiędzy jezdniami usytuowano tramwaj , oraz z obustronnymi
chodnikami i ścieŜkami rowerowymi . Szerokość jezdni ul. Lipskiej 2 x 10.50 m / 3 x 3.50 m
/, chodniki 2 x 2.0 m i ścieŜka rowerowa 2 x 2.0 m . Między jezdniami znajduje się szeroki
pas dzielący, o szerokości zmiennej wahającej się od 12.00 m do 13.00 m , oddzielony od
jezdni krawęŜnikiem . W pasie tym umieszczono tramwaj .
Parametry ul. Lipskiej
- Klasa ulicy: G
- Ulica dwujezdniowa, trzy pasmowa, dwukierunkowa
- Prędkość projektowa: Vp=60km/h
- Prędkość miarodajna: Vm=70km/h
- Przekrój uliczny o szerokości jezdni 10.50 m / 3 x 3.50 m /
Nawierzchnia: jezdnia: bitumiczna
Chodniki szerokości 2.00 m nawierzchni kostka brukowa
- ŚcieŜka rowerowa , szerokości 2.00 m, nawierzchnia z asfaltu lanego
- Kategoria obciąŜenia ruchem: KR5
- ObciąŜenie: 115 kN/oś

ftp://195.117.25.182/4%20zalacznik%20nr … CELO~1.PDF

Ostatnio edytowany przez laku82 (2010-01-14 11:32:14)

Offline

 

#56 2010-01-14 11:32:36

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Małe podsumowanie i usystematyzowanie:
Kuklińskiego organizacja ruchu:
ftp://195.117.25.182/4%20zalacznik%20nr … 20pionowe/
ftp://195.117.25.182/4%20zalacznik%20nr … drogowego/

Docelowa organizacja ruchu przy KSW ODCINEK I:
ftp://195.117.25.182/4%20zalacznik%20nr … /Proj_wyk/

Przebudowa ul. Lipskiej wraz z petla - docelowa organizacja ruchu:
ftp://195.117.25.182/4%20zalacznik%20nr … /Proj_wyk/
ftp://195.117.25.182/4%20zalacznik%20nr … /Proj_wyk/

Offline

 

#57 2010-01-14 22:41:15

Eskadek

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-12-14
Posty: 216
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

Wyrazy uznania laku82, wymagało sporo zaangażowania - takie precyzyjne wyselekcjonowanie.
Nasza dzielnica, a szczególnie Płaszów przekształca się na naszych oczach, i chyba nie powstanie z tego drugi Ruczaj. Coś pozytywnego się dzieje, bo tworzy się strategiczną infrastrukturę drogową, może inne ruchy za tym też pójdą (mam na myśli infrastrukturę dla społeczności lokalnej).

Offline

 

#58 2010-01-17 10:11:08

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

KRAKOW.PL napisał:

Wkrótce ruszy budowa tramwaju do osiedla Golikówka

Urząd Zamówień Publicznych potwierdził wyniki przetargu na budowę linii tramwajowej do osiedla Golikówka. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: ZUE (lider), Strabag, PBI Energopol, Tchas Polska. Pierwsze prace mogłyby się rozpocząć jeszcze w tym miesiącu.

Oferta konsorcjum firm z krakowskim ZUE na czele okazała się najlepsza w rozpisanym przez MPK SA przetargu na wykonanie nowej linii tramwajowej od ronda Grzegórzeckiego przez most Kotlarski do osiedla Golikówka. Ze względu na dużą kwotę inwestycji oraz zaangażowanie środków unijnych, procedura przetargowa została sprawdzona przez Urząd Zamówień Publicznych, który nie dopatrzył się uchybień formalnych. Prawdopodobnie umowa z wykonawcą zostanie podpisana w przyszłym tygodniu, a pierwsze prace rozpoczną się jeszcze w styczniu.

Nowa linia tramwajowa będzie miała długość 4,2 km. Będzie prowadziła od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego do Klimeckiego. Następnie trasa będzie wiodła budowaną równolegle z linią tramwajową ulicą Kuklińskiego. Zakończy się przy ulicy Lipskiej w rejonie osiedla Golikówka. Tam zostanie wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym. W przyszłości linia tramwajowa zostanie wydłużona do ulicy Wielickiej.

Na trasie nowej linii pojawi się pięć przystanków w każdym kierunku. Na całej długości tramwaj będzie jeździł wydzielonym torowiskiem.

W ramach tej inwestycji powstanie też estakada w ciągu ul. Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich - nad skrzyżowaniem z ulicami Klimeckiego, Kuklińskiego i Płaszowską. Koszt inwestycji wyniesie 154 mln 689 tys. 733 złotych i 53 groszy, czyli o ponad 100 mln zł mniej niż pierwotnie planowano. Jej zakończenie przewidziano na wiosnę 2011 roku. Natomiast są szanse, że dwukierunkowy tramwaj jeżdżący na nowym torowisku od ronda Grzegórzeckiego do ulicy Nowohuckiej pojawi się już w tym roku.

Budowa linii tramwajowej do osiedla Golikówka jest jednym z elementów unijnego projektu „Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej – etap II”, którego beneficjentem jest MPK S.A. w Krakowie. Oprócz budowy linii tramwajowej do Płaszowa, w ramach tego projektu zmodernizowana zostanie ulica Długa. Ostatnim elementem unijnego projektu realizowanego przez krakowskie MPK będzie zakup nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów.

To nie koniec miejskich inwestycji w tej części Krakowa. Już rozpoczęła się rozbudowa ulic Surzyckiego i Botewa oraz budowa ulicy Śliwiaka. Cały przebudowany ciąg drogowy ma dochodzić do wschodniej obwodnicy miasta, realizowanej obecnie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, przy wsparciu Miasta. Wybudowanych zostanie kilka skrzyżowań z istniejącymi ulicami oraz z planowanym wjazdem do parkingu w systemie Park and Ride. Powstaną też zjazdy do przyległych terenów inwestycyjnych. Inwestycja będzie kosztować niecałe 80 milionów. Generalnym wykonawcą jest firma Polimex-Mistostal SA. Są szanse, że budowa połączenia ze wschodnią obwodnicą zakończy się jeszcze w tym roku.

Inwestycje realizowane przez Miasto w tej części Krakowa, a więc budowa linii tramwajowej do osiedla Golikówka, ulicy Kuklińskiego i estakady w ciągu drogowym Nowohucka i Powstańców Wielkopolskich oraz połączenia ze wschodnią obwodnicą, mają dwa podstawowe cele. „Z jednej strony chodzi o udrożnienie ruchu we wschodniej części Krakowa. Wiemy też, że tym terenem interesują się inwestorzy planujący przedsięwzięcia mieszkaniowe, jak i technologiczne. Tak więc poprawa infrastruktury transportowej na pewno przyczyni się do ożywienia całego obszaru” - mówi Tadeusz Trzmiel, Zastępca Prezydenta Krakowa. (M).

Offline

 

#59 2010-01-18 11:30:59

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Szybka Kolej Aglomeracyjna - w mojej ocenie "krakowskie metro" a ważny węzeł koło nas - stacja PKP Kraków Płaszów.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=199971
http://www.bankfotek.pl/image/176108.jpeg
http://img403.imageshack.us/img403/66/k … zyshx1.jpg
http://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/dokumenty/524
http://img237.imageshack.us/img237/3753 … jnayd8.jpg
http://www.malopolskie.pl/Pliki/2008/Raport_SKA.pdf
http://mpk.krakow.w.interia.pl/skm.jpg

Nowa łącznica Krzemionki - Zabłocie:
http://img103.imageshack.us/img103/3639/cznicasb7.jpg
http://images33.fotosik.pl/446/fedcb6479b8390e1.jpg
http://img91.imageshack.us/img91/8017/k … na4st3.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/1020/wiadukt.jpg
http://www.dialogspoleczny.krakow.pl/Ws … ionki.html

Będzie plan modernizacji dworca w Krakowie Płaszowie
Dworzec PKP SA Kraków Płaszów będzie bardziej komfortowy dla pasażerów. Poprawi się standard bezpieczeństwa i czystości na dworcu. Do końca 2008 roku PKP SA przygotuje plan modernizacji budynku.
PKP SA Oddział Dworce Kolejowe rozpoczął proces poprawy standardu dworca kolejowego Kraków Płaszów. Wynajęta przez PKP SA firma ochroniarska będzie dbać o bezpieczeństwo na terenie obiektu i terenach do niego przyległych. Zatrudniono również profesjonalną firmę sprzątającą, która będzie dbać o porządek na dworcu w ciągu całej doby. Obecnie trwają rozmowy z potencjalnymi najemcami powierzchni komercyjnych w hali dworca.
Przez dworzec Kraków Płaszów przejeżdżają wszystkie kategorie pociągów: regionalne, pośpieszne, ekspresy i Tanie Linie Kolejowe – około 220 pociągów w ciągu doby. W ciągu roku z dworca korzysta około 1 mln pasażerów.
PKP SA Oddział Dworce Kolejowe zarządza obecnie 83 największymi dworcami w Polsce. Obecnie Rejon Dworców Kolejowych w Krakowie zarządza 11 dworcami na terenie 4 województw (małopolskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego i podkarpackiego).

http://infobus.pl/files/22582/1_760.jpg
http://infobus.pl/files/22582/2_760.jpg
http://infobus.pl/files/22582/3_760.jpg

W cieniu działającego już od wielu lat systemu SKM w Trójmieście oraz rodzących się w bólach SKM w Warszawie oraz SKR na Śląsku również Kraków zamierza wprowadzić swój odpowiednik pociągów aglomeracyjnych w postaci Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA).

Wstępne studium wykonalności SKA w Krakowie zostało wykonane już w styczniu 2007 roku, jednak jak dotąd nie gościło ono na łamach InfoRail, dlatego warto przybliżyć nieco szerzej postanowienia tego dokumentu, ponieważ na jego bazie są prowadzone obecnie prace mające na celu jego wdrożenie. Na podstawie przeprowadzonych analiz zdefiniowano obszar działania SKA na teren miasta Kraków oraz najbliższego otoczenia na liniach wybiegających z miasta w kierunku Skawiny, Krzeszowic, Balic, Słomnik, Podłęża, Wieliczki oraz linii okrężnej przez Nową Hutę. W ramach SKA proponowane jest wprowadzenie dodatkowych przystanków. Na linii numer 8 miałyby to być: Kraków Przedmieście, Batowice oraz Lublańska. Na linii numer 91: Dietla i Powstańców Wielkopolskich. Na linii 133: Bronowice i Prądnicka;na linii 118: Balicka, Olszanica 1, Olszanica 2, oraz Balice Lotnisko (nowy przystanek przy terminalu. Na linii 109 miałby postać jedynie dodatkowy przystanek Winnicka;na linii 94: Zakopianka, Kliny i Sidzina 2;na linii 95: Azory, Łokietka, Prądnik Biały, Prądnik Czerwony, Os. Piastów, Łowińskiego, Kocmyrzowska, Kościelniki i Przystanek Rusicki;na linii 100: Bronowice, Olsza, Dąbie, Klimeckiego oraz Centrum Handlowe M1. Dokładne ich lokalizacje można odnaleźć w dokumencie źródłowym.

Według studium na chwilę obecną 85% przewozów aglomeracyjnych w obszarze Krakowa jest wykonywane za pomocą tramwajów i autobusów MPK Kraków, jednak budowa SKA może zmniejszyć ten udział o 6,84%. Stąd uznano, że budowa SKA ma w miejskich głównie z racji rozbudowanej siatki połączeń tramwajowych. SKA z racji układu linii nie nadaje się jako zastępstwo za miejskie środki transportu, jednak w ujęciu podmiejskim i regionalnym wykazuje ona zasadność wprowadzenia. W tych przypadkach można mówić o skróceniu czasu podróży, co powinno determinować budowę SKA.
Wstępne studium zakłada wprowadzenie siedmiu linii SKA:
Podłęże –Kraków Główny –Trzebinia
(Wadowice) Skawina –Łącznica Krzemionki (omijająca Kraków Płaszów) –Kraków Główny –Batowice - Miechów
Wieliczka Rynek –Kraków Główny –Balice
(Okrężna) Kraków Główny –Batowice –Nowa Huta –Przylasek Rusiecki –Kraków Płaszów –Kraków Główny
Mydlniki –Mała Obwodowa –Kraków Płaszów
Mydlniki –Batowice –Nowa Huta
Mydlniki –Mała Obwodowa –Łęg M1

Przy założeniu dwóch pociągów na godzinę (co 30 minut) w porównaniu z potencjalnym zapotrzebowaniem na usługi przewozowe ustalono, że zasadna jest realizacja linii 1-3, natomiast przy bardziej optymalnym scenariuszu, z większymi dopłatami można rozważać realizację układu linii 1-6. Kluczowym problemem dla wdrożenia SKA jest przepustowość odcinka średnicowego pomiędzy Krakowem Głównym, a Krakowem Płaszowem. Odcinek ten będą przemierzały linie 1, 2 , 3 i 4 z czego linie 1-3 będą miały kursy co 30 minut, natomiast linia 4 co godzinę. Obecnie odcinek ten jest pokonywany przez pociągi średnio co 7,5 minuty, jednak wraz z pociągami SKA ilość ta wzrośnie do częstotliwości co 4,2 minuty, czym zostanie przekroczona obecna przepustowość o 42%. Jako rozwiązanie tego problemu jawi się wymiana urządzeń srk, które pozwalają na osiągnięcie częstotliwości nawet co 2,5 minuty, jednak według Master Planu odcinek ten ma zostać rozbudowany na czterotorowy.
Znaczącą częścią projektu ma być budowa systemu parkingów parkuj i jedź, które mają zapewnić dodatkowych pasażerów, eliminując dotychczasowe wjazdy do centrum Krakowa. System ten musi być powiązany z dogodnymi węzłami przesiadkowymi na komunikację miejską na obszarze miasta Krakowa. Węzły te powinny powstać na stacjach i przystankach Kraków Główny, Płaszów, Zabłocie, Krzemionki/Powstańców, Swoszowice/Zakopianka, Słomniki Miasto. Mogą one dodatkowo powstać na Kraków Dietla, Bronowice, Osiedle Piastów oraz Kościelniki.

Realizacja projektu będzie sporo kosztować. Nowa infrastruktura do Balic włącznie z terminalem ma kosztować 96 mln złotych. Do tego należy doliczyć 57 milionów złotych na budowę łącznicy Kraków Zabłocie –Krzemionki omijającą stację Kraków Płaszów oraz 17 milionów złotych na budowę łącznicy Barwałd –Kalwaria Zebrzydowska –Lanckorona. Dodatkowe 63 miliony trzeba zainwestować w modernizację istniejącej infrastruktury. Studium zawiera dokładną listę koniecznych do wprowadzenia przed SKA napraw obecnych torów, peronów i sieci trakcyjnej. Dodatkowe 12,6 miliona złotych ma pochłonąć budowa nowych przystanków. Dla potrzeb nowej sieci połączeń konieczne będzie zakupienie 28-29 składów o pojemności 200 osób. Koszt tego taboru jest szacowany na 336 do 348 milionów złotych. Tak więc szacunkowa wartość całego projektu wynosi około 600 milionów złotych.
Przeprowadzone analizy wykazały dużą efektywność finansowo –ekonomiczną dla linii 1, znacznie przewyższającą te dla linii 3 (druga pod względem atrakcyjności) i 2. Nie badano tego współczynnika dla pozostałych linii osiągających słabsze wyniki. W studium stwierdzono, że wyniki dla linii 1 są bardzo korzystne nawet bez uwzględniania dotacji z UE i korzyści społecznych, natomiast linie 2 i 3 są korzystne pod względem społecznym przy uwzględnieniu dopłat z UE.

W celu sprawnej realizacji powiązań między różnymi środkami transportu studium zaleca utworzenie organu zlecającego przewozy tak autobusowe czy tramwajowe jak i kolejowe pod nazwą Wspólny Zarząd Transportu (WZT). Zarząd ten miałby doprowadzić do wprowadzenia wspólnego biletu na różne środki transportu, akceptowalne u różnych przewoźników jeżdżących na zlecenie.
Reasumując wstępne studium wykonalności SKA w Krakowie określa szereg czynników jakie należy wprowadzić i jak należy działać aby osiągnąć wymierne korzyści zarówno dla miasta jak i samego województwa. W niniejszym opisie przedstawiono jedynie podstawowe parametry przyszłej sieci SKA, jednak sam dokument obejmuje tematykę znacznie bardziej systematycznie i kompleksowo. Dlatego w projekcie SKA nie ma sztucznych fajerwerków i piania, że kolej rozwieje wszystkie problemy transportowe Krakowa. W zamian za to możemy szczegółowo dowiedzieć się co, gdzie, kiedy i za ile opłaca się wprowadzać. Na bazie tego studium powstają teraz szczegółowe plany, a jednym z nich jest niedawno ogłoszony przez PKP PLK przetarg na wykonanie studium rozbudowy linii kolejowej prowadzącej do MPL Balice wraz z budową nowej stacji przy terminalach pasażerskich.

http://www.pr.pkp.pl/img_in//GALERIA/ma … Y-2008.pdf
Przeglądając oferte PKP na terenie aglomeracji Krakowskiej zastanawiam się czy kolej nie będzie dla nas alternatywą dla zakorkowanej na czas remontów Nowohuckiej i okolic.

Ostatnio edytowany przez laku82 (2010-01-27 10:18:45)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.przewoz9stoszki9.pun.pl restauracja Ciechocinek