Przewóz 9 i Stoszki 9 - FORUM MIESZKAŃCÓW

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Ogłoszenie

UWAGA! Nie mając statusu "Mieszkańca" NIE widzisz wszystkich działów forum w tym najważniejszego, gdzie odbywają się dyskusje członków WM - zalecamy więc weryfikację

#91 2010-01-30 08:39:00

Eskadek

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-12-14
Posty: 216
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

Za DP kolejne pobozne zyczenie.
http://dziennik.krakow.pl/pl/region/kra … szowa.html

Estakada kolejowa do Płaszowa
KRAKÓW. W miejscu zlikwidowanych nasypów mogłyby powstać nowe ulice, chodniki, ścieżki rowerowe, parkingi, a nawet sklepy

Taką estakadą mogłyby przejeżdżać przez Grzegórzki pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Autorami koncepcji są Karol Ryż i Witold Bogacki wraz z zespołem, Przedsiębiorstwo Usług Inżynierskich Prokom S.C. oraz Integral spółka z o.o. Fot. Anna Kaczmarz

Powstała koncepcja budowy estakady kolejowej na odcinku od Dworca Głównego do Płaszowa, którą jeździłyby pociągi planowanej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Takie rozwiązanie mogłoby spowodować rewolucję w krakowskiej komunikacji.

- Dzięki budowie estakady i likwidacji nasypu kolejowego powstałyby nowe tereny, które można byłoby zagospodarować pod nowe przestrzenie publiczne, m.in. ulice, chodniki, ścieżki rowerowe, parkingi oraz miejsca na sklepy - mówi Włodzimierz Żmuda, dyrektor PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Krakowie.

Na odcinku od Dworca Głównego do dworca w Płaszowie mogłaby powstać estakada o długości ok. 3 km. - Realizacja inwestycji w istotny sposób usprawniłaby transport zbiorowy w Krakowie i aglomeracji krakowskiej - uważa dyrektor Żmuda.

Dzięki estakadzie można byłoby dobudować dodatkową parę torów. - To jest niezbędne, jeżeli myślimy o Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Już teraz na tej trasie przejeżdża około 300 pojazdów na dobę - podkreśla Józefa Majerczak z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji. Zaznacza, że dodatkowe torowiska są konieczne, skoro myśli się nie tylko o uruchomieniu linii szybkiej kolei na trasie Wieliczka - Balice (ma być gotowa w 2012 r.), ale również dla innych połączeń, takich jak m.in. Miechów - Kraków Główny - Skawina, Trzebinia - Kraków Główny - Bochnia.

PKP PLK SA nie ma na razie pieniędzy na budowę estakady, która mogłaby być budowana po 2012 r. Planuje się je pozyskać z budżetu centralnego oraz funduszy unijnych. W kwestii znalezienia finansowania wiele będzie zależeć od starań władz województwa i miasta. Brane jest również pod uwagę partnerstwo publiczno-prywatne.

Przedstawiciele PKP zapewniają, że budowa dodatkowego torowiska na estakadzie od Dworca Głównego do Płaszowa nie zwiększy uciążliwości związanych z drganiami i hałasem.

- Rozszerzenie torowiska o dodatkowe dwa tory spowoduje, że przybliży się ono do zabudowań. Nowe tory na estakadzie wybudowane byłby jednak w nowej technologii. Zastosowane zostałby maty wibroizolacyjne i ekrany akustyczne, co spowoduje, że uciążliwości nie będą na pewno większe niż obecnie - przekonuje dyrektor Żmuda.

W Krakowie nie rozważano sprowadzenia torów kolejowych pod ziemię. Takie rozwiązanie ma być zastosowane w Łodzi, gdzie pociągi mają przejeżdżać tunelem pomiędzy dworcami Łódź Fabryczna i Kaliska. Na powierzchni ma natomiast powstać nowe centrum miasta. Pod ziemię torowisko kolejowe przecinające miasto na pół chcą również "schować" Katowice. - W Łodzi dwa dworce połączy tunel, bowiem nie ma innego rozwiązania. W Katowicach to tylko życzenia. Trudno będzie tam znaleźć pieniądze na tak kosztowne rozwiązanie. W przypadku Krakowa nie ma takiej potrzeby. Można natomiast tory poprowadzić na estakadzie, która jest tańsza niż drążenie tunelu i szybsza w realizacji - mówi dyrektor Żmuda. Zaznacza, że estakada mogłaby być realizowana etapami, bez konieczności wyłączenia ruchu kolejowego.

- Estakadę można poprowadzić przede wszystkim na odcinku od ul. Kopernika do Zabłocia. Budowa tunelu na tym obszarze byłoby bardzo trudnym zadaniem. Trzeba byłoby tunel przeprowadzić m.in. pod Wisłą. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest więc estakada. Tego typu budowle powstają w centrach innych dużych miast. Przykładem jest estakada samochodowa w Toronto - mówi Karol Ryż z Politechniki Krakowskiej, jeden z pomysłodawców i współautorów koncepcji estakady.

Tereny jakie powstałyby pod estakadą byłby własnością PKP, które mogłoby jednak udostępnić miastu czy prywatnym inwestorom w zamian za dofinansowanie budowy estakady.

PIOTR TYMCZAK

ptymczak@dziennik.krakow.pl

Offline

 

#92 2010-02-02 11:58:36

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

http://wikimapia.org/#lat=50.043705&lon … 3862;24322
http://www.ucees.com/pl/index.php?actio … kanie&id=4

Myśliwska
Kraków, ul. Myśliwska 57
Budimex Nieruchomości sp. z o.o.
Począwszy od ul. Myśliwskiej zespół budynków mieszkalnych zaprojektowano w ciągu regularnych form, którym początek daje wolnostojący budynek na rzucie kwadratu.

http://www.ucees.pl/pl/newsphotos2/4_mys001b.jpg
http://www.ucees.pl/pl/newsphotos2/4_mys002b.png
http://www.ucees.pl/pl/newsphotos2/4_mys003b.png
http://www.ucees.pl/pl/newsphotos2/4_mys004b.jpg
http://www.ucees.pl/pl/newsphotos2/4_mys005b.jpg
http://www.ucees.pl/pl/newsphotos2/4_mys006b.jpg

To tylko wizja, ale raczej realna

Pętla na os Lipska:
http://www.dzielnica13.krakow.pl/pub/img/20100120204028_getAttach.php.jpg

Status dworca autobusowego koło Powstańców Śląskich:

Jest po przetargu , wykonawca przygotowuje projekt uzgadnia go i realizuje .Ma termin na 2011 ale będzie chciał to zrealizować do końca Roku . Jak będe miał dokumentacje to dam znać , wiem ze mają być miejsca parkingowe, zajezdnia dla autobusów i budynek ok 250m2 . Myślę, że będzie możliwość parkowania rowerów (a może wystąpimy o rowery miejskie ).

Pozdrawiam Jacek Bednarz

Ostatnio edytowany przez laku82 (2010-02-02 14:00:52)

Offline

 

#93 2010-02-03 17:42:56

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Rozpoczyna się budowa linii tramwajowej od ronda Grzegórzeckiego do ulicy Golikówka. Krakowianie będą mogli korzystać z wygodnego połączenia od wiosny przyszłego roku.

W czwartek, 4 lutego rusza budowa linii tramwajowej do osiedla Lipska. „To inwestycja ważna szczególnie dla mieszkańców północnej części Płaszowa, pozbawionych dotychczas wygodnej komunikacji tramwajowej” - mówił Tadeusz Trzmiel, Zastępca Prezydenta Krakowa na spotkaniu z dziennikarzami. Podczas konferencji prasowej zaprezentowano poszczególne etapy inwestycji i związane z nią utrudnienia w ruchu dla kierowców. Nowa linia o długość 4,2 km będzie prowadziła od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego do Klimeckiego. Następnie trasa poprowadzona zostanie ulicą Kuklińskiego, budowaną równolegle z linią tramwajową. Tramwaj zakończy bieg w rejonie ulicy Golikówka. Tam zostanie wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym. Na trasie nowej linii pojawi się pięć przystanków w każdym kierunku. Na całej długości tramwaj będzie jeździł wydzielonym torowiskiem.

W ramach inwestycji powstanie też estakada w ciągu ul. Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich - nad skrzyżowaniem z ulicami Klimeckiego, Kuklińskiego i Płaszowską.

„Mimo zimowej pogody realizację tej dużej inwestycji rozpoczynamy już teraz, by zmieścić się w zakładanych terminach” - mówił Wiesław Nowak, prezes Grupy ZUE SA, lidera konsorcjum, które buduje nową linię tramwajową. Przyznał, że na obszarze, na którym prowadzone będą prace należy liczyć się z utrudnieniami w ruchu. „Jednak, aby niedogodności dla kierowców były jak najmniejsze, inwestycja podzielona jest na etapy”, zaznaczył prezes Nowak.

W nocy ze środy na czwartek (3/4 lutego) zostaną wyłączone z ruchu środkowe pasy ulicy Lipskiej na odcinku od Saskiej do Myśliwskiej. Zwężenie tej ulicy spowoduje jednocześnie wyłączenie jednego pasa jezdni do skrętu w lewo z ul. Saskiej w Lipską. Utrzymany zostanie za to ruch na skrzyżowaniach na tym fragmencie będzie utrzymany. Nie zmienią się również trasy autobusów komunikacji miejskiej kursującej w tym rejonie miasta. W przyszłym tygodniu z ograniczeniami w ruchu należy się liczyć na odcinku od ronda Grzegórzeckiego do ulicy Dekerta. Prace będą prowadzone głównie na pasie zielony rozgraniczającym jednie. Jednak zamknięte dla ruchu będą środkowe pasy ulicy na tym odcinku.

W kolejnym etapie utrudnienia pojawią się w rejonie skrzyżowania ulic Klimeckiego, Nowohucka i Powstańców Wielkopolskich. Związane to będzie z pracami przy estakadzie drogowej. Konieczne wtedy będzie zwężenie ul. Nowohuckiej do jednego pasa w obu kierunkach w rejonie budowy.

Wykonawca planuje etapowe oddawanie do użytku inwestycji. „W jesieni chcemy być gotowi do uruchomienia komunikacji tramwajowej od ronda Grzegórzeckiego do ulicy Nowohuckiej. Dwukierunkowy tramwaj odciąży komunikację autobusową, która może ulec ograniczeniu w trakcie trwania budowy” - zaznaczył prezes ZUE.

Łączny koszt inwestycji, na którą składa się realizacja linii tramwajowej do ulicy Golikówka oraz budowa ulicy Kuklińskiego oraz estakady drogowej w ciągu ulic Nowohucka i Powstańców Wielkopolskich wyniesie 154 mln 689 tys. 733 złotych i 53 groszy. To o ponad 100 mln zł mniej niż pierwotnie planowano. Wykonawcą jest konsorcjum firm: ZUE (lider), Strabag, PBI Energopol, Tchas Polska.

Inwestycja jest jednym z elementów unijnego projektu „Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej – etap II”, którego beneficjentem jest MPK S.A. w Krakowie. Oprócz budowy linii tramwajowej do Płaszowa, w ramach tego projektu zmodernizowana zostanie ulica Długa. Ostatnim elementem unijnego projektu realizowanego przez krakowskie MPK będzie zakup 24 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów. Realizacja całego projektu wyniesie 390 milionów złotych. Połowa środków będzie pochodzić z unijnych funduszy. Reszta zostanie pokryta z kredytu, jaki MPK S.A. zaciągnie w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju oraz w Europejskim Banku Inwestycyjnym. (M).

http://www.krakow.pl/komunikaty/?MODE=m … m_id=10574
http://www.krakow.pl/_lib/komunikaty/getAttach.php?binId=9356

http://krak.tv/kategoria-3,film-1147.html

Ostatnio edytowany przez laku82 (2010-02-04 07:24:50)

Offline

 

#94 2010-02-04 07:16:00

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Tzw. rewitalizacja Zabłocia

Paweł Kubisztal
Ostatnia aktualizacja: 2010-01-29 18:13:10

Stowarzyszenie PODGORZE.PL złożyło do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego skargę na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w przedmiocie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedsięwzięcia Enterprise Park. Brzmi skomplikowanie, bo sprawa jest skomplikowana….
Przypomnijmy, że pomiędzy ulicami Powstańców Wielkopolskich i Na Dołach zaplanowano dwa gigantyczne centra biurowe, każde po 30 tys. m2. Planując układ komunikacyjny, cały ruch samochodowy do obu inwestycji, gdzie przewidziano ponad tysiąc miejsc parkingowych, został skierowany w spokojną i prowadząca przez środek kwartału przeznaczonego pod zabudowę mieszkaniową (zgodnie z MPZP), ulicę Wałową.
Zaproponowany przez inwestorów i zaakceptowany przez inwestorów i ZIKiT dojazd dla ok. dwóch tysięcy samochodów dziennie został zaznaczony na załączonym rysunku na czerwono, proponowany przez Stowarzyszenie na zielono.
Dlatego też w minionym roku przedstawiciele Stowarzyszenia wielokrotnie spotykali się z inwestorami, architektami i ZIKiT. Każde kolejne spotkanie odbywało się w większym gronie, jednak w taki sam sposób rozbijało się o niechęć właściciela stacji benzynowej i ogólną niemoc ZIKiT.
Jedynym pozytywnym skutkiem starań Stowarzyszenia jest to, że ul. Na Dolach stała sie dwukierunkowa, co wcześniej z niewiadomych powodów nie było możliwe. Tym samym obie inwestycje uzyskały dodatkową możliwość łatwiejszego dojazdu, a dla mieszkańców oznacza to nieco mniej samochodów przejeżdżających pod ich oknami. Jednak nie rozwiązuje całości problemu.
Dlatego też Stowarzyszenie wystąpiło jako strona w postępowaniu administracyjnym w sprawie wydania opinii środowiskowej dla drugiego etapu Enterprise Park. Okazało się, że została wydana pozytywna opinia mimo, że stwierdzono w niej: „występowanie przekroczeń poziomu hałasu na obszarze wjazdu od strony ul. Na Dołach” oraz wskazano na przekroczenie norm hałasu również w nocy. Co gorsze, zupełną nieprawdą okazały się zapewnienia, że „układ komunikacyjny powstający dla obu inwestycji tj. dla Enterprise Park oraz Centrum Biurowego Astrum został całościowo rozpatrzony i przeanalizowany”. Nie został. Każdą inwestycję rozpatrywano oddzielnie. Skoro analizując oddziaływanie tylko jednejinwestycji stwierdzono przekroczenia dopuszczalnych norm hałasu, to można mieć pewność, że po uwzględnieniu pominiętej w raporcie drugiej inwestycji, przekroczenie dopuszczalnych norm będzie znacznie większe.
Zdumiewająca była też urzędnicza niekompetencja, z którą spotkaliśmy na każdym etapie postępowanie. Wielokrotnie wskazywano nam np. że będzie też możliwy dojazd do obu inwestycji przecznicą z ul. Dekerta biegnącą wzdłuż torów kolejowych… Wyjaśnijmy, że ta ulica istnieje tylko w miejscowym planie, nie ma jej w rzeczywistości. W chwili obecnej nie ma nawet przymiarek do jej budowy!
Reasumując, ze względu na wszystkie te nieścisłości, a zwłaszcza brak uwzględniania skumulowanego efektu oddziaływanie na środowisko obu inwestycji i braku przedstawienia alternatywnych dróg dojazdowych, do czego zobowiązują m.in. dyrektywy unijne, Stowarzyszenie PODGORZE.PL złożyło wspomnianą skargę do WSA.
Oczywiście pozostaje jeszcze jeden sposób działania sugerowany przez jednego z inwestorów podczas jednego ze spotkań: mieszkańcy mogą się zacząć kłaść na ulicy.

http://www.podgorze.pl/art.php?id=1164
http://www.podgorze.pl/userfiles/image/Pawel/Walowa_mapa_news_500.jpg

Offline

 

#95 2010-02-04 08:59:49

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Offline

 

#96 2010-02-09 11:22:28

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Mam takie jedno przemyślenie
Oglądałem ostatnio mpzp dla obszaru Rybitwy-Północ
http://www.bip.krakow.pl/?dok_id=16521&sub_dok_id=16521
http://wikimapia.org/#lat=50.0545488&lo … 4&l=28&m=b
Są to tereny w dużej mierze jeszcze niezagospodarowane, a przy okazji świetnie skomunikowane z Polską i z Krakowem:
- w pobliżu S-7 i cała 4 obwodnica
- tramwaj na Płaszów i pętla autobusowa która obsłuży tereny Rybitw
- ciąg Surzyńskiego - Rybitwy - Botewa - Śliwiaka
- w przyszłości przejdzie tędy 3 obwodnica
- bliskość Niepołomic i SSE Niepołomicka i przyszła SSE Wieliczki.

Tylko 3 obwodnica nie jest tutaj istniejącym pozytywem.
Tymczasem miejscy planiści bardzo mało terenu poświęcili na zabudowę wielorodzinną.
Tym samym pchają mieszkańców w tereny które są źle skomunikowane (np Górka Narodowa).
Jest to moim zdaniem niezrozumiałe.
Rozumiem że BPP nie chce pchać bloków nad samą Wisłę gdzie później auta i autobusy musiałyby kluczyć po wąskich uliczkach, ale myślę że pas  np 500 metrów wokół ciągu głównych ulic jest idealny na mieszkaniówkę (mówię tylko o terenach na północ od tej drogi).
Zresztą w planach jest tramwaj mający iść pod sam węzeł Rybitwy, jeśli nie to autobus kursujący po ciągu Surzyńskiego - Rybitwy - Botewa - Śliwiaka dowoziłby ludzi do pętli w Płaszowie.
Kraków nie ma się gdzie rozwijać w kilku miejscach i rzeczywiście budowanie linii tramwajowych pod same północne granice Krakowa mija się z celem.
Spowoduje to powstanie osiedli już za granicami Krakowa które będą korzystać z tego co zbuduje Kraków za swoje pieniądze.
Może zamiast anektować Węgrzce spróbujmy wykorzystać potencjał tych terenów które już są w granicach Krakowa.
Geograficznie Rybitwy są położone jak Nowa Huta (długość geograficzna) więc nie widzę tu problemu.
Tymczasem chce się tam umieścić głównie zabudowę jednorodzinną.
Moim zdaniem planiści takimi działaniami strzelają sobie samobója. Sobie czyli miastu.

Offline

 

#97 2010-02-09 12:36:30

 Leonidas

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-01-07
Posty: 463
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

A tutaj się z kolegą częściowo nie zgodzę
Oczywiście patrząc globalnie masz sporo racji (może poza tym, że tam gdzie jest już zabudowa niska, jednorodzinna nie powinno się dawać wielorodzinnej, a jeśli już to niewiele). O miejskim planowaniu mam złe zdanie.
Ale po kolei:

Ja wyznaję zasadę zdrowego egoizmu. Trochę żal mi mieszkańców np. Kuźnicy Kołłątajowskiej i innych gęsto zabudowanych osiedli, z niewystarczającą infrastrukturą komunikacyjną.
Ale patrzę też z punktu widzenia naszej dzielnicy i okolic. To oznacza, że zawsze będę wolał jak najwięcej zabudowy jednorodzinnej w bliższej i dalszej okolicy. To jest większy spokój, mniej korków, ładniejsza okolica. Za kilka lat będziemy mieć po obu stronach dwa duże ciągi łączące pół Krakowa. Chcemy ściągać tutaj dużo ludzi? Raczej nie

Drugie, ja uważam, że maksymalne zabudowywanie Krakowa w środku to jest błąd. Trzeba właśnie budować osiedla także dalej, jak najwięcej dalej, oczywiście budując do nich komunikację. Komasowanie coraz większej ilości ludzi to zawsze więcej korków, zanieczyszczeń, gorszy komfort życia mieszkańców, obniżanie się wód gruntowych, itp. Potencjał terenów o jakich mówisz to wg mnie teraz jest głównie zieleń, infrastruktura komunikacyjna, instytucje publiczne oraz lokale biurowe (np. pas Lublańskiej/Opolskiej). Kraków za mało rozwija się wszerz, a za dużo wzwyż.

Trzy, komunikacja tramwajowa powinna być wszędzie tam, gdzie istnieją duże osiedla. Tramwaj (szybki, możliwie bezkolizyjny) jest najefektywniejszym wariantem. Dlatego poza tramwajem na Golikówkę (w przyszłości do Wielickiej oraz w drugą stronę do N. Huty) i na Ruczaj, muszą zrobić te pozostałe (przede wszystkim wspomniana linia Rakowice - Mistrzejowice).
Tutaj jeszcze dochodzi jedna kwestia przy okazji. Większość linii biegnie od peryferiów do centrum. Ludzie, którzy wcale nie chcą się pchać do centrum (jadąc np. z Bieżanowa do Nowej Huty), siłą rzeczy przynajmniej trochę do niego dojeżdżają. Właśnie ten problem mają rozwiązać linie od Wielickiej do Nowej Huty czy z Górki Narodowej do Bronowic. Po prostu jest potrzeba czegoś na kształt tramwajowej obwodnicy. Tak samo kiedyś, ale to już kompletne science fiction, przydadzą się linie od Bronowic w stronę Os. Podwawelskiego/Ruczaju, przedłużenie linii od Kurdwanowa do pętli Borek Fałęcki.

A tak na koniec. Władzom zapaliło się pod czterema literkami, co? Widać, że chcą szybko pokazać jakieś efekty, m.in. w postaci tramwaju na Golikówkę Przez prawie dwie kadencje nic się nie robiło, a kiedy zbliżają się wybory a jeszcze do tego prezydentowi wreszcie pojawił się realny konkurent, coś się robi.
Władze od dawna strzelają sobie, tzn. nam samobóje co rusz, bo mało kto myśli perspektywicznie i we wspólnym interesie. Jak to moja żona podsumowała fakt, że protest przeciw migającemu kominowi Bonarki (czy wcześniej przeciw balonowi przed Wawelem) rozkręcili dwaj mieszkający w Krakowie Amerykanie. Cytuję "dlatego, że Krakowianie mają depresję, wyuczoną bezradność, a Amerykanie nie. Amerykanie są przyzwyczajeni, że władze na ludzi reagują. Ludzie w Krakowie, że władze mają ich w dupie. Jeśli nie czujesz, że masz jakikolwiek wpływ na to co się dzieje, to uczysz się nie reagować". Tym optymistycznym akcentem kończę swoje wypociny Optymistycznym, bo coś się zaczyna zmieniać.

Ostatnio edytowany przez Leonidas (2010-02-09 12:48:46)


Tadeusz Styrski
-----
Płaszów na Facebooku
http://www.facebook.com/group.php?gid=158812464132402

Offline

 

#98 2010-02-09 14:42:03

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Leonidas:
1) Jak zabudują bazy Budostalu i Polskiego Tytoniu to i tak liczba mieszkańców się zdubluje, co najboleśniej odczujemy w podstawówkach i przedszkolach.
2) Myślę globalnie(czyli patrzę na cały Kraków) i wiem że lepiej by budowali na Rybitwach niż na Klinach gdzie potem będą żądac tramwaju na Kliny i gdzie potem my za niego zapłacimy Rozciąganie nie jest wcale takie korzystne, chyba że rozciągamy po istniejącyh układach drogowych i komunikacyjnych. Powinno się kłaśc nacisk na budowę osiedli w miejscu gdzie jest już istniejąca infrastruktura.
3) Co do niestawiania zabudowy wielorodzinnej przy jednorodzinnej - popatrz gdzie stoi nasz blok To nie fajne ale nie nieuniknione. Ważne by tereny wielorodzinne i jednorodzinne nie przeplatały się bo mamy chaos, a nie miasto.

Offline

 

#99 2010-02-10 10:07:33

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Kraków: zdewastowany fort zacznie tętnić życiem

Gazeta Krakowska, 2010.02.10
Autor: Katarzyna Janiszewska

Zrujnowany Fort Lasówka, przy ul. Golikówka w Podgórzu ma szansę odzyskać dawny blask i stać się turystyczną atrakcją. Władze miasta postanowiły go wydzierżawić na 20 lat za symboliczną kwotę. W zamian oczekują, że nowy gospodarz będzie miał pomysł na zagospodarowanie obiektu, udostępni go zwiedzającym i uratuje go przed kompletną ruiną.

Sławomir Gajewski taki pomysł ma. Zgodnie z nim fort będzie łączył funkcje turystyczno-rekreacyjno-hotelowe. W dawnych magazynach nowy właściciel chce zorganizować stadninę koni. W przyszłości zamierza też stworzyć mini-zoo i minigolfa, które byłyby atrakcją dla dzieci. Na placu obok stajni powstanie dostępne dla wszystkich muzeum, ze starymi armatami, elementami wyposażenia fortu.

Wzdłuż wałów będzie biegła ścieżka rowerowa. Powstanie też port rzeczny, z wypożyczalnią kajaków. W dawnym budynku fortu będzie restauracja. Przed nią - otoczony wałami ziemnymi i szpalerem drzew - ogródek kawiarniany. - Mamy trzy lata, żeby przygotować całą koncepcję - opowiada Sławomir Gajewski, który niedawno oficjalnie przejął fort. - W przeciwnym razie miasto może rozwiązać umowę. Na każdym etapie prac wszystko musimy uzgadniać z konserwatorem. Myślę, że coś się tu zacznie dziać już na początku lata - dodaje.

Cała inwestycja ma zostać zakończona do 2016 r. W okresie trzech pierwszych lat za dzierżawę inwestor zapłaci zaledwie 12 tys. zł. Ale za to doprowadzenie fortu do dawnej świetności pochłonie ok. 10 mln zł. Dzierżawca jest zobowiązany udostępnić zwiedzającym najciekawsze fragmenty. W forcie Lasówka są to schrony dział i kaponiera obrony bramy. - Stawka za metr kwadratowy, choć ważna, nie była decydującym czynnikiem przy wyborze najemcy - mówi Sławomir Matys z Zarządu Budynków Komunalnych. - Najważniejsze było to, co w forcie zostanie zrobione. Lasówka to bardzo ciekawy obiekt, z nietypowymi, oryginalnymi rozwiązaniami. Jedyny taki w Krakowie, w którym działa były wytaczane każdorazowo do oddania strzału.

Fort powstał w 1899 r. Jego zadaniem była obrona doliny rzeki, wałów wiślanych oraz przeprawy na drugi brzeg. Po II wojnie fort został przekazany władzom cywilnym. Od tej pory systematycznie ulegał dewastacji. Gospodarowała w nim spółdzielnia chemiczna "Barwa", która przystosowała go do swoich potrzeb. Dobudowała magazyny, magazynki, wiaty, zbiorniki i instalacje chemiczne. Zlikwidowała kraty, oryginalne okiennice i zapełniła obiekt swoimi sprzętami. Do roku 2001 istniała jeszcze oryginalna balustrada strzelecka oraz pancerne okiennice i drzwi. Ale i one zostały rozkradzione. Zawaliła się kondygnacja obiektu.

Offline

 

#100 2010-02-10 13:28:41

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

W temacie estakady nad torami w Płaszowie- będzie częściowo nasyp i podwieszany wiadukt.
http://img2.pict.com/e8/10/fd/2777835/0/wiadukt1.png
http://img2.pict.com/3f/e6/62/2777836/0/wiadunt2.png

Kolejna fajna mapka w temacie SKM:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … /Krak2.jpg

Ostatnio edytowany przez laku82 (2010-02-10 14:08:23)

Offline

 

#101 2010-02-10 15:33:10

 Leonidas

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-01-07
Posty: 463
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

Gdzie Ty to wszystko wynajdujesz?
Coś czuję, że to tylko kwestia czasu, jak nasze forum stanie się źródłem informacji dla całej dzielnicy, dzięki "naszemu" Laku82


Tadeusz Styrski
-----
Płaszów na Facebooku
http://www.facebook.com/group.php?gid=158812464132402

Offline

 

#102 2010-02-11 07:27:57

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Rusza sprzedaż Wielicka Business Park

z dn. 2010-02-10

Firma Wawel Service poinformowała o rozpoczęciu sprzedaży powierzchni w biurowcu Wielicka Business Park. Pierwszym etapem inwestycji jest sześciokondygnacyjny budynek o powierzchni ponad 5000 m2, który ma zostać ukończony w I kwartale 2011 roku.

"Sprzedaż samodzielnych lokali w budynku biurowym to zupełnie nowa propozycja na krakowskim rynku nieruchomości. Przedsiębiorca, który dotychczas najmował powierzchnię biurową, może stać się jej właścicielem, a wydatki czynszowe przeznaczyć na spłatę kredytu. Warto zaznaczyć, że w naszym projekcie cena sprzedaży została ustalona na poziomie pozwalającym sfinansować nabycie lokalu kredytem, którego rata jest niższa niż wyniósłby czynsz" – mówi Bartłomiej Rzepa, prezes Wawel Service.

Biurowiec kategorii A, zlokalizowany przy ul. Wielickiej, stanowi według inwestora przykład harmonijnego połączenia odważnych rozwiązań architektonicznych i nowoczesnej technologii. Wielicka Business Park będzie oferował całodobową ochronę i monitoring, nowoczesne systemy telekomunikacyjne, tarasy widokowo-wypoczynkowe oraz pełną klimatyzację. W kolejnym etapie zrealizowany zostanie projekt budynku o powierzchni ponad 7000 m2.

źródło: Times Square Public Relations

http://i49.tinypic.com/15ogg85.jpg

Offline

 

#103 2010-02-11 07:29:33

Eskadek

Użytkownik

Skąd: Stoszki 9
Zarejestrowany: 2009-12-14
Posty: 216
Punktów :   

Re: Inwestycje w okolicy

laku82 napisał:

W temacie estakady nad torami w Płaszowie- będzie częściowo nasyp i podwieszany wiadukt.

Czytałem ostatnio, że do 2012 roku ma byc zrobiona ulica Kaplickiego wraz tym wiaduktem nad torami.

Offline

 

#104 2010-02-11 07:34:26

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

http://krakow4u.pl/informacje-Bedzie-zm … -1492.html

Będzie zmiana koncepcji przebudowy Rynku Podgórskiego?  2010-02-10


Podgórscy radni, po raz drugi, negatywnie zaopiniowali projekt przebudowy Rynku Podgórskiego. Ich zdaniem zaproponowana przez autora projektu ornamentyka nawierzchni oraz rabaty kwiatowe nie pasują do stylistyki wnętrza rynku.

Kontrowersje wokół projektu przebudowy Rynku Podgórskiego (dokumentację przygotowała Autorska Pracownia Projektowa Jerzy Wowczak) trwają od dawna. Uwag było sporo, część z nich projektant zdecydował się uwzględnić, ale to nie usatysfakcjonowało radnych. Ostatnio znów negatywnie zaopiniowali projekt, podtrzymując swe stanowisko sprzed półtora roku.

Co z tym fantem zamierza zrobić Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu? Otóż - jak usłyszeliśmy - póki co projekt jest już zamknięty, ma wszelkie potrzebne uzgodnienia (w tym pozytywną opinię wojewódzkiego konserwatora zabytków), ale na razie na remont Rynku Podgórskiego i tak nie ma pieniędzy.

Offline

 

#105 2010-02-11 11:40:32

 laku82

Użytkownik

217898
Skąd: Przewóz 9
Zarejestrowany: 2009-03-19
Posty: 648
Punktów :   
WWW

Re: Inwestycje w okolicy

Eskadek napisał:

Czytałem ostatnio, że do 2012 roku ma byc zrobiona ulica Kaplickiego wraz tym wiaduktem nad torami.

To raczej fantazje Jeśli już to od 2012 roku zaczną coś robic w temacie tej inwestycji. By skończyli do 2012 to musieli by zacząc w następnym roku (albo i w tym, a na to się nie zanosi).

Leonidas napisał:

Gdzie Ty to wszystko wynajdujesz?

Czytam różne fora. To moje hobby, a że dzięki mojemu hobby ktoś może skorzystac to czemu nie Przy okazji powstaje mała "encyklopedia"

http://www.dziennik.krakow.pl/pl/region … jazdy.html

Budowa nowej linii tramwajowej - którędy poprowadzić objazdy?
INWESTYCJE. Podgórze grzęźnie w korkach; zagrodzone jezdnie są częściowo otwierane, ale i tak nie unikniemy utrudnień w ruchu

Wciąż nie ma planu organizacji ruchu w rejonie skrzyżowania ulic Nowohuckiej, Klimeckiego i Powstańców Wielkopolskich, przez które prowadzić będzie nowa linia szybkiego tramwaju do Płaszowa. Rodzi się obawa, że prace przy przebudowie skrzyżowania, które mają ruszyć jeszcze w tym miesiącu, opóźnią się.

Wszystko z powodu ul. Portowej: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu chce, by tą drogą został poprowadzony objazd, ale wykonawca inwestycji wskazuje, że Portowa najpierw musi być wyremontowana, bo obecnie jest nieprzejezdna. - Już dawno zwracaliśmy uwagę, że Portowa jest w tragicznym stanie i że pilnie wymaga remontu. Niestety, nie zrobiono go na czas, służby miejskie wykazały się całkowitą indolencją - grzmi radny z Podgórza Zygmunt Włodarczyk.

Nowa linia szybkiego tramwaju ma przebiegać od ronda Grzegórzeckiego aż do pętli przy ul. Golikówka w Płaszowie. Na całej tej trasie trzeba położyć torowisko, a także wybudować nową ul. Kuklińskiego, która połączy ul. Klimeckiego z Lipską. W ramach inwestycji będzie też przebudowywane skrzyżowanie Nowohucka - Klimeckiego - Powstańców Wielkopolskich - Płaszowska. Nad skrzyżowaniem pobiegnie estakada.

Pierwszy etap robót już się rozpoczął. W związku z tym wprowadzono ograniczenia w ruchu (zwężenia jezdni w obu kierunkach) na ulicach Lipskiej, Kotlarskiej, Herlinga Grudzińskiego i Klimeckiego. Kierowcy od razu to odczuli. Korki zwiększyły się nie tylko na Lipskiej i Saskiej oraz na ciągu rondo Grzegórzeckie - Klimeckiego, ale też m.in. na ulicach Podgórskiej, Na Zjeździe, Kalwaryjskiej i Limanowskiego. - Ostatnio nasz kierowca z ul. Limanowskiego na Krzemionki jechał 25 minut. Widać, że pogorszyła się sytuacja komunikacyjna w Podgórzu - przyznaje prezes Radio Taxi Barbakan Stanisław Grzybowski. Dodaje, że korki są najbardziej odczuwalne w godzinach porannego i popołudniowego szczytu.

Wielu kierowców narzeka, że bez sensu wprowadzono zwężenia jezdni na tylu ulicach jednocześnie, bo w wielu miejscach jeszcze nic się nie dzieje. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (inwestor) tłumaczy jednak, że roboty prowadzone są na całym ciągu, którym pobiegnie nowa linia tramwajowa, nie można więc zagrodzić ulic tylko fragmentarycznie. - Tu chodzi o bezpieczeństwo i kierowców, i robotników - tłumaczy rzecznik MPK Marek Gancarczyk. Podkreśla jednak, że wykonawca działa elastycznie: jeśli w danym miejscu nie są prowadzone roboty, to wygrodzone wcześniej pasy ruchu zostają uwolnione (faktycznie, wczoraj po południu częściowo zniknęły ograniczenia na ul. Herlinga Grudzińskiego i Klimeckiego).

- Już dawno zwracaliśmy uwagę, że Portowa jest w tragicznym stanie i że pilnie wymaga remontu - grzmi radny z Podgórza Zygmunt Włodarczyk.

Mimo wszystko utrudnień w ruchu nie da się uniknąć, a najgorsze dopiero przed nami, gdyż wkrótce mają ruszyć prace na skrzyżowaniu Nowohucka - Klimeckiego - Powstańców Wielkopolskich (już teraz stale zakorkowanym). Wykonawca inwestycji przygotował trasy objazdowe w związku z przebudową skrzyżowania, jest jednak problem ze zdewastowaną ul. Portową. Pierwszy wariant organizacji ruchu uwzględnia ul. Portową jako objazd, ale tylko pod warunkiem, że zostanie ona wyremontowana. Z kolei w wariancie drugim ul. Portowa została pominięta; objazd miałby być poprowadzony al. Pokoju, co - zdaniem fachowców - nie jest dobrym rozwiązaniem, gdyż arteria ta jest mocno obciążona ruchem z innych kierunków.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Sprawdź teraz Ciechocinek spa pakiety